Gå til innhold

Konstant strekk/ømt i magen i 24 timer


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei dere, er i uke 9 og siden i går har jeg hatt vondt/ømt i magen (der hvor livmoren er). Smerten føles som mens-smerter, men gir seg altså ikke, nå vart i nesten ett døgn. I uke 5-7 hadde jeg strekk-smerter, men disse varte liksom bare noen minutter av gangen og så ga de seg. Andre som har hatt vondt/ømt i magen så lenge av gangen? Jeg tror kanskje jeg skal ringe legen når han åpner kl 9, men vil gjerne høre om det bare er jeg som er hysterisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan huske å ha litt vondt i magen rundt den tiden, men ikke sånn at jeg reagerte på det. Ta deg en tur til legen, så trenger du ikke spekulere selv.. håper du får time i dag da. Kanskje det er litt psykisk også, siden du sikkert tenker på det hele tiden nå..Lykke til, det går nok veldig bra skal du se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffja, jeg håper det ikke er noe farlig - men ubehagelig er det..auauau. Har ringt legekontoret og hun skulle snakke med legen og så skulle de ringe meg tilbake snart. Håper jeg får komme inn i dag. Legen har UL, så satser på at jeg får se at alt er bra. :) Krysser fingre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

jeg er 9+0 på vei i dag og i går følte jeg også en slik strekk, nedover lysken, og det kjenner jeg i dag også.

jeg var på ul i går så jeg tar det nok bare med ro i dag.

 

Men jeg vil gjerne høre hva legen forklarte til deg...........

 

Lykke til

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg kjenner igjen smertene dine! på tirsdag ble jeg sent på legevakta for jeg hadde så smerter. dem tok urinprøve og fikk greie på at jeg hadde en urinveis infeksjon! infeksjonene kan være dobbelt så vonde når man er gravid! (jeg har ikke vondt når jeg tisser)

på legevakta sa dem at det er mange gravide som ikke tror det er noe infeksjoner men bare vabelige mens smerter, og blir forseint behandlet!

 

det kan være det er det det er, for smertene du beskriver er dem samme!

 

håper det går bra med deg og at det ordner seg med smertene dine!

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mye, blandt annet urinveisinfeksjon, strekk i magemusklatur, bekkenløsning..

Ja, ikke godt å vite, så ta deg en tur til lege og sjekk det ut, spesielt sjekk urinen for infeksjoner.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere og takk for alle svarene! Jeg fikk snakket med legen på telefonen i dag og han beroliget meg med at dette var heelt normalt og mente ikke at det var noen grunn til at jeg skulle komme inn til UL så lenge jeg ikke blødde og fortsatt føler meg gravid. Han sa at det SKAL strekke og være ømt i magen i begynnelsen av graviditeten. Så jeg stoler på han, jeg da - han er jo gynekolog og skal vite dette her. Dessuten kan jeg si at jeg har høyrisikosvangerskap (mistet mange ganger før) og får nær oppfølging...og siden han tross det var så sikker på at han ikke ville ha meg inn til ekstra UL i dag regner jeg med at alt er i skjønneste orden. Slapper av jeg nå :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...