Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Takk for alle lykkeønskninger i forbindelse med min positive test. Er i dag 5+2 og i morgen skal jeg til en ekstra sjekk i Haugesund. Har jo hatt flere SA (i uke 5 og 6) og legen vil sjekke blodgjennomstrømning i livmor.

Er det det andre ting jeg bør be de sjekke? Noen som har erfaring med utredning rundt årsaken til gjentatte aborter?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6928302-blodgjennomstr%C3%B8mning-i-livmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg sliter også med SA, har blitt gravid 4 av 5 forsøk, men mistet hver gang. Vi måtte begge ta en del blodprøver for å sjekke genene våre. I tillegg måtte jeg ta blodprøver for å sjekke om jeg hadde "antistoff" i blodet. Gikk nesten å håpet at jeg hadde det, for da kunne det behandles med sprøyte slik at kroppen ikke kvittet seg med fosteret. Tok også blodprøver for å sjekke tykkelsen på blodet, tror jeg. Hør med legen din, han hvet nok bedre enn meg hva det heter. De fant ingenting galt med oss, men jeg fikk beskjed av legen om å gå på blodfortynnende tablett og sprøyte hver dag i de 3 første mnd ved påvist graviditet. Tar da Albyl E tabletter og Fragmin sprøyte. Er i dag på rugedag 7, og håper jeg i neste uke får en positiv test. Da er det i så fall bare å sette i gang med sprøyter. Legen mener at det kan være en mulighet for at jeg har litt tykt blod, så derfor prøver vi blodfortynnende slik at fosteret skal få mer oksygen.

Lykke til!!!!

Hei Mari 75!

Takk for utfyllende svar. Jeg har tenkt mye på om det er noe galt med blodgjennomstrmningen eller tykkelsen på blodet. Har derfor ved de to siste forsøkene vært veldig bevisst på å spise ting som øker blodsirkulasjonen (eks. chilli, hvitløk, løk, druejuice osv). Har i tillegg tatt akupunktur for å stimulere blodsirkulasjonen. Om det er dette som har virket denne gangen vet jeg ikke, men har aldri vært gravid så lenge før :-)

jeg har oxo mistet 6 stk i ma og sa, har derfor mått gå på albyl-E og fragmin-sprøyter, da har jeg klart å bære de fram. i tilegg har jeg fått ekstra progesteron fram til uke 12. har nå fått 2 jenter med ivf..

ønsker deg masse lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...