Nr 2. 31.01.10 Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Skal begynne med litt grøt til jenta vår,har en pakke fra småfolk,påden står det at jeg skal blande ut med vann,men jeg leser flere innlegg her at det grøten blandes ut med melk.Men dette er sikkert andre merker!Noen som har brukt småfolk sin grøt for 4mnd mais og havre?blandet dere den med melk eller vann?
m-mamma Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 Viktigste er at du begynner med en grøt som ikke inneholder gluten. Nå er ikke jeg motstander av nestle jeg da, så vi begynte med mais og risgrøt, blandes i mm eller mme.
Gjest Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Det er forskjellig hva grøten skal blandes med,noen skal blandes med vann og noen med mm/mme.Jeg har alltid blandet som det står på pakken.
yasmina Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Du skal bare blande slik som det står på pakken. Når det gjelder gluten så hersker det delte meninger om det også. Noen mener det er viktig å ha litt gluten i maten slik at de små magene får vendt seg til det.....
Nr 2. 31.01.10 Skrevet 2. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2006 har ikke sett på pakken om det er glten,får gjøre det.Men vil vel tro dem lager det gluten fri når det er tl 4mnd.. men skal selvsagt sjekke.
Eliise Skrevet 2. november 2006 #6 Skrevet 2. november 2006 Det er gluten i den.. Vi fikk den gratis som smaksprøve. Vi prøvde å gi den til vår lille... men den falt ikke i smak, og kjempe hard i magen stakkar.... Vi gikk over til nestles risgrøt =)
Lindaes Skrevet 2. november 2006 #7 Skrevet 2. november 2006 Hipp sin grøt er kjempe bra!! Den skal blandes med vann,men kan og blandes med morsmelk.Hvertfall har jeg gjort det av og til.Sønnen min er 9mnd og har spist Hipp grøten siden han var 5mnd.Han liker ingen andre:) (har prøvd alle) Så den ville jeg prøvd,de pleier alle(nesten) å like med en gang
*·.·»¦«´¨`ellapia´¨`»¦«·.· * Skrevet 2. november 2006 #8 Skrevet 2. november 2006 De grøtene som inneholder tørrmelk skal blandes med vann. De som ikke inneholder tørrmelk skal blandes med mm/mme. Hirse, mais og ris er de kornsortene som ikke inneholder gluten. Ammer du er det best å introdusere gluten mens du ammer. Hipp sin grøt inneholder mengder av sukker (mest av alle ferdiggrøtene), så den vil ikke jeg anbefale. Alle grøtene som inneholder tørrmelk har og mye søtt i seg. Jeg valte derfor å bruke grøt jeg kokte selv eller holle sine grøter. De er ikke tilsatt noe søtt og er økologiske. Bruker selvfølgelig andre grøter innimellom:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå