Gå til innhold

TorsdagsTwilight! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morn alle søtnoser! :) Ingen baby ennå for de som måtte lure, tenkte bare si hei på morgenen, når jeg først er våken etter å ha bli vekket med blodtrykksmåling og greier... men legger meg nok ned og murmler litt igjen ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen alle sammen :) vimser og svamper og stinemorer og hanner og alle andre!

Jeg er ENDELIG hjemme etter å ha levert lilletrollet i barnehagen - idag var hun skikkelig morragretten, absolutt alt var galt, fra måten jeg tok på strømpebuksa, til valget av jumper, de nye skoene, det var for trangt i bilstolen, mamma ikke ta på meg, mamma jeg vil ha kos osv... Hun sutra og var sur da jeg leverte henne i barnehagen til og med! Takk og pris for flott barnehagepersonale, hun smilte og lo da jeg dro derfra, men jeg er jo fullstendig utslitt etter en sånn start på dagen!

Nå håper jeg bare mitt eget humør bedres, etter å ha vært mildt sagt forbanna på gubben igår. Sitter liksom litt i enda. Nå skal jeg riktig hygge meg idag, få bekkenet til å virke igjen og henge opp ei gardinstang eller to. Er nok ikke utenkelig at kakaoen kommer på bordet også etterhvert.

Skrevet

God morgen, Vims og ka-ping!

Går ut fra at det er k-p som har gitt msn'en min til 1D? Takker, veldig praktisk. Har lagt damen til, men hun er ikke på nett ennå etter hva jeg kan se. Spent på hvordan det går med datteren, da!

Vims: Fortsatt ingen Bompi? Da går vel alt etter forholdene bra med dere begge, siden det ikke er mer dramatikk?

ka-ping: Vi har også sånne morgener for tiden. LT vil _ikke_ i bhg, han vil ta båten til Daddy. Total katastrofe da jeg skulle ta på stilongsen i morges, men det roet seg heldigvis da han fikk velge hvilken han skulle ha - tror ren trass fikk ham til å velge den (ull)stilongsen han har nektet plent å gå med de siste ukene... Plutselig vil han gjøre ting selv og bestemme mer selv - skal bli moro å se hvordan Daddy takler _den_ utvilkingen!

Og apropos det, så dere diskuterte språk etter at jeg sovnet i går. Hadde også tenkt å bruke norsk til LT, pappaen engelsk, men siden svampemannen og jeg har snakket engelsk oss imellom i alle år (over 9 år nå!!!) er ikke jeg i stand til å ha et privatliv på norsk lenger. Sklir helt ut, så vi har valgt eksempelet fra noen venner av oss i stedet. De har grensen ved hagegjerdet, utenfor snakker de norsk og hjemme snakker de engelsk. Det har fungert fint for dem, og LT ser ut til å trives med det, han også. Nå er han jo bare to, så vi får se det an etterhvert, men han prater nå lystig i vei på begge språk, i alle fall! Og forbinder det klart med ansikter:)

Skrevet

Hei!

Lenge siden jeg har "twilightet" med dere! Hvordan går det med alle sammen? Jeg har vært inne og lest litt innimellom, da, så noenlunde peiling har jeg vel...!

Er nokså dårlig for tida (noen av dere vet og andre ikke, men jeg sliter en del med angst og depresjoner og er nok litt nede for tida), samt at jeg er nokså opptatt med div. ting og tang. Prøver å få unna en del rydding og organsisering her hjemme (redebygging?) og prøver å få handlet en julegave i ny og ne. Sitter også innimellom og lager kort og merkelapper (dilla på kortlaging; med stempling ++). Holder også på med en gave til ei god venninne; hjemmelaget sådan (gaven, altså, og ikke venninnen!!!). Hehe! Hvis vi først skal pirke, mener jeg... Og det SKAL vi jo...?! :o)

Fyrer i peisen, har på meg en "college-jakke" som tilhører Gullefar, raggsokker og skjørt...! Er nok ordentlig lekker her jeg sitter, men what the h...?? Det er behagelig, og det er jo dét som teller. Har alt kortlagingsutstyret utover bordet og går litt til og fra... Blir nok noen supre merkelapper på julegavene i år! *skryte*

ka-ping: Nå er det jammen ikke lenge til du tar en tur!!! Gleder meg! Gullefar gleder seg også til å hilse på deg; han har jo hørt sååå masse fint om ka-ping i en del uker nå! ;o) Til helga blir det støping av grunnmur her. Gullefar er nettopp ferdig med forskaling og armering, så nå er alt klart for dugnad til helga. Det har kommet et tyyyyynt lag med snø her (et par cm, bare, og det ligger ikke overalt heller), så støpinga rekker vi nok akkurat før snøen kommer, og blir liggende!! Flaks!!! (Må nok innrømme at det nok ikke var "kald beregning", nei. Ting har en tendens til å ta litt tid her i Gullehuset!)

Jaja, meeer enn nok om meg og mine... Dere, da?? Fortell! Ikke skjedd noe mer med Vims, heller, ser jeg... Lykke til, Vims!

Torsdagsklemmer fra

Skrevet

Lilletrollet vil heldigvis i barnehagen, men alt annet var galt idag.

Humøret er egnetlig ikke blitt stort bedre, tror jeg henger opp ei gardinstang nå så jeg føler at jeg har gjort NOE i hvert fall. Lurer litt på om jeg skal strekie hva husarbeid angår, men jeg skal jo på "ferie" til Stavanger neste helg, så jeg får håpe det gir meg det lille avbrekket jeg trenger :)

Skrevet

Godmorgen twilightere :o) Trodde først det ikke var noen tråd her i dag...den var så langt ned på siden, var uvant :o)

Vims: Noe nytt? Håper du får koset deg litt på sykehuset, er jo ikke akkurat som å være hjemme!

Ka-ping: ta deg kakao og ta vare på deg selv i dag ja, det høres ut som både du og bekkenet ditt har harde dager!

Sponge: Har ikke helt fått med meg det at LT er tospråklig...var pappa engelsk altså? For en flott start for gutten deres da, bli så flink i språk! Må bare fortelle en litt morsom historie...søskenbarnet mitt i Oslo fikk bare ikke tak i hverken barnehage eller dagmammaer som passet andre barn, så tilslutt måtte de få en bekjent til å passe - og hun snakker kun russisk! Så sønnen i huset snakket etterhvert norsk og russisk hjemme, og hverken mor eller far ante hva han bablet om :o) Heldigvis fått seg barnehageplass nå da!

Har forresten tatt magebilde og lagt ut på albumet...ble så skuffet! Har syns ganske lenge at magen var blitt så stor og fin, men den så ikke så fin ut på bildet...nå skjønner jeg hvorfor alle sier jeg har så liten mage...sukk! Ligger over på SF-målet da, og snuppa vokser jo og trives, så må vel være fornøyd....men vil også ha ordentlig gravidmage!!

Skrevet

Inn og kikke - album på Stinemor? Kanskje få svampemannen til å ta magebilde i kveld, som sagt før treffer jeg aldri, så jeg ender opp med å ta bilde av hofta og gardinet eller noe... Er veldig glad min sønn ikke snakker russisk, forresten, det kan være vanskelig nok å skjønne hva han mener av og til... Litt problemer med uttalen har han jo, spes s foran andre konsonanter. Søtt, ja!

ka-ping: anbefaler total streik fram til avreise, så får du se hvordan han har tatt seg av heimen mens du er borte. Får svampemannen hjem i kveld, og han kommer vel som vanlig til å kommentere hvor hysterisk ryddig jeg har det når han ikke er hjemme. MEn ser han noen sammenheng???

Gullemor: Inspirer meg litt når det gjelder kort, takk - har fire esker kort-ting stående klare, de bare venter på at inspirasjonen skal gripe meg så jeg skal få laget alle julekortene jeg har planlagt i årevis...

Skrevet

Voilà, her har du litt inspirasjon, SpongeBob:

http://www.heroarts.com/cardmaking/cardIdeas.cfm

Når det er snakk om tospråklige barn her... Selv har jeg sååå lyst til å lære Gullebaby fransk, da jeg snakker det selv. Men: Er ikke det litt "teit" når han/hun ikke har noen annen tilknytning til språket enn at Gullemamma har vært utenlands og lært seg det...?? Jeg vet i alle fall at jeg kommer til å synge franske barnesanger for han/henne, og har jo gjort det i månedsvis allerede, da... :o)

Skrevet

Syns du?!...snufs...er jo plass til en liten alien inni der, så er vel stor nok :o) Hehe...skal ihvertfall ikke bli med neste gang vi måler magen, tapte jo forståelig nok sist... :o)

Skrevet

All inspirasjon er bra - både kort og franske barnesanger:) Takk for den. Har du forrresten sett det nye rettskrivingsinnlegget på skravle? Det er vel omtrent det du ventet da du la ut ditt...

Skrevet

Heisan, hoppsan! Kjekt med en tråd idag også.

Et av dagens høydepunkter det her...logge på maskina og sjekke BIM...

Skrevet

stinemor: fine magen! Men du skjønner kanskje hvorfor jeg må forklare meg hver gang jeg går ut på hvorfor jeg ikke har født enda... hehe... ser også litt mer praktisk ut med din størrelse. Og så lenge sf-målene er ok så har jo ungen det mer enn bra nok :) Hun ligger nok bare litt inn mot ryggen din!

Skrevet

Sponge: Nei, ikke sett rettskrivingstråd... Legge ut link, evt. overskrift til meg...?

Skrevet

God morgen, liten2! Stinemor - det med mager er så individuelt. Var på svangerskapskurs i går, og hadde jo mindre mage enn to av de som skal ha i mars!

Skrevet

Hmmm... Fikk litt bakoversveis da jeg leste "Hvor mange cm-tråden" her på 3. trimester i sted... Jeg har ærlig talt trodd at jeg har en forholdsvis liten mage, men når jeg ser hva andre måler magene til, skjønner jeg jo at jeg er... "stor"...? *gulp* Hehe! ;o)

----------------------------------------------------------------------------------

Klippet ut fra "cm-tråden":

Jeg er 30+3 i dag og målte nettopp 112 rundt magen (ved navlen). Er jeg kanskje litt stor, da?? Jeg trodde jeg hadde en forholdsvis liten mage, jeg... :o)

Jeg har gått opp fra 76 til 82 kg hittil (6 kg), og er 162cm høy (lav!)...

Gullemor75

---------------------------------------------------------------------------

Skrevet

Hei og god formiddag alle sammen ;o)))

Her sitter jeg åp dingler på jobb.........

Snart lunsj så jeg fant ut at jeg måtte bare svinge innom BIM ;o))))

Skrevet

Gullemor: er du sikker på at du vil ha meg på besøk en hel dag da, når du ikke er helt i form? Får nesten dårlig samvittighet jeg, for at jeg kommer og invaderer gulleheimen på denne måten...

Sponge: jeg har inspirasjon, men mangler fungerende hender... skal vi byttelåne litt?

Stinemor: jeg er på msn altså :) men får ikke starta samtaler med deg vettu...

Skrevet

Sponge: God lunsj! ;o) Og, takk for at du viste meg rettskrivingstråden på skravlesiden! :o) Mye "morro" der, gitt!

ka-ping: Ang. besøk av min flamme fra Trøndelag; svaret er "ja, jeg er sikker på at jeg vil ha deg på besøk en hel dag"! :o) Det er jo et lyspunkt jeg har sett frem til i hele høst! *kose på*

Skrevet

gullemor: nå ble jeg både letta og glad :) da kommer jeg! Gleder meg til å bli henta på gardermoen av gullemor! (og -far?) ... men jeg er såpass fjern at vi må avtale møtested, hvis ikke blir jeg gående og virre rundt i ankomsthallen i timevis til noen finner meg og putter meg i infoskranken og roper opp "kan mamma'n til ka-ping vennlighst hendvende seg i informasjonen"...

Skrevet

*vurderer å la ka-ping vente, om enn BARE for å få høre den beskjeden på høyttaleranlegget* ;o)

ka-ping: Jepp da, jeg hadde nå tenkt jeg skulle hente deg på Gardermoen og at vi kunne kjøre nedover til meg. Det tar ca en time og et kvarter. Sounds ok? :o) Vel hjemme i Gulleheimen kan vi hygge oss med boller med vaniljekrem (feire ka-ping-bursdag to dager på etterskudd) og skravle til den store gullmedaljen...! :o) Gullefar jobber fra kl. 08 til 16, så han vil være hjemme i 1630-tida. Da fikser vi noe å spise, og du får hilst på søøøte Gullefar også. :o)

Nå skal jeg ta en bim-pause; henge opp klær da maskinen nettopp sa "pip, pip, nå er jeg ferdig", lage litt flere merkelapper og lufte litt (!). Har fyrt bra her nå og vi har jo ikke mer enn 45 kvm å fyre opp, så når plutselig varmen detter ned fra oppunder himlingen, blir det fryktelig varmt!

Her er det forresten knallvær; blå himmel uten en eneste sky... :o) Hvordan er været der hvor dere andre twilight-damene er?

Skrevet

Været her er nyyydelig! Snø som faktisk ligger og ser pen ut, blå himmel med pynteskyer på... herlig!

Gullemor: da satser jeg på at vi finner hverandre :) hehe... boller høres herlig ut! må innom en butikk og kjøpe melk sikkert... hihi... mitt store kick!

Skrevet

Mener å ha fått med meg at du har dilla på skumma melk? Den eneste melken du finner her i huset... :o) Stooort sett... Har faktisk kjøpt litt lettmelk i det siste, men pleier å ha skumma. Så, du er muligens reddet!

Logging off. Vi sees etterhvert!

Ha en god dag, alle sammen! ;o)

Skrevet

Her ligger "snøn" fin og kvit, og sola titter fram og gir ganske bra med liv til en ellers grå bakgård i Trondheim sentrum....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...