Gå til innhold

Mister jeg bidrag fra trygdekontoret......?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg har en jente på 7 år fra før. Har mottatt bidrag til barnetilsyn og overgangsstønad frem til nå. Kommer dette til å gå vekk nå...? Eller har jeg ikke rett på det...? Ble registrert som samboer med min nåværende type først nå i september... En veninne fortalte at jeg hadde rett på støtte i 1 år etter at jeg har fått samboer... Hjelp...! :-( Kjenner jeg blir litt stresset av hele styret. Er redd for at de skal se på det som "svindel". Vet det høres noe teit ut, men jeg våknet i dag med skikkelig kaosangst, og føler jeg ikke har kontroll på noen ting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rett på stønad i et år etter at du har fått samboer,hvis dere ikke har felles barn.Slik var det i alle fall for en tid tilbake og jeg har ikke hørt at de reglene er blitt forandret,men det er jo bare å ta en telefon å spørre,så vet du hvor du står.

Skrevet

Hmm, så da bør jeg gjerne fikse alt det nå, før den lille kommer da... Men er jo et styr bare å prøve å få fatt i trygdekontoret på tlf.... Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg stresser sånn, ble bare kavete i dag.

Skrevet

Du bør gi beskjed til trygdekontoret om samboerskapet før du får den lille,slik at du er sikker på at du ikke får noe kluss på grunn av det.

Skrevet

Slik som jeg har fortstått så mister en overgangstødnad hvis en har vært samboer i sammenheng de 12 mnd eller noe. men utvidet barnetrygden fikk en visst 1 år til fra dagen en meldte samboerskap. du kan lese om det på www.nav.no jeg mistet hvertfall stønad for min egen datter da jeg meldte jeg ble samboer og venter nå felles barn med samboeren min.

Skrevet

til anonym...: Mistet du den utvidete barnetrygden også...? Tror jeg skal komme meg ned på trygdekontoret og snakke med de en av de nærmeste dagene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...