Gå til innhold

A rhD neg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var hos legen å tok blodprøve, fant ut at jeg hadde a rhesus negativ, så jeg må ta ny prøve i morgen. noen andre som har hatt det.? legen snakte om at det kunne være farlig hvis babyen sitt blod blei blanda med mitt.. jeg skjønte ikke så mye av det. men e skikkelig redd :( har termin 18.november

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det og det er veldig sjeldent at det byr på komplikasjoner,men du blir fulgt opp den siste tiden for å være på den sikre siden.Du må ta blodprøve i uke 32 og uke 36.Hvis du ikke har dannet antistoffer mot blodet til barnet er det ikke noe fare og får barnet rh+,som er mest sannsynlig,så får du en sprøyte innen 24 eller er det 48 timer etter fødsel.Da er det ikke noe fare å bli gravid igjen,så jeg hadde ikke tenkt så veldig mye på det hadde jeg vært deg.Jeg gjør det ikke.

Skrevet

Jeg er og A rh neg, og får også sjekka det i uke 32 og 36...

Stresser ikke over det jeg heller...

Skrevet

Jeg har også dette blodet. Ble som deg veldig bekymret grunnet at en bekjent skremte meg skikkelig med alle farer rundt dette blodet og graviditet (hun visste ikke jeg var gravid den gang).

Men dette har ikke bydd på noen problemer. Du må bare ta noen ekstra blodprøver (antistoffprøver). Om barnefaren også er neg er det ingenting å bekymre seg over:) Da kan ikke babyen ha pos om jeg har skjønt det rett. Om det har pos får du vel bare en sprøyte etter fødselen for ikke å "frastøte" deg fosteret i eventuelt neste svangerskap.

Jeg har termin 9. november.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...