* mamma til 2 prinser* Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Kjenner man det best i korsryggen,eller nederst i magen,eller i underlivet,eller hvordan kjenner man egentlig at det er en skikkelig ri? Jeg har hatt maserier i 2-3 uker nå,men idag har jeg hatt sinnsykt press i korsryggen..mer vondt enn i nederste del av mage..men jeg regner med dette også er bare maserier?..så lenge de ikke er helt regelmessige!...har også hatt en veeldig "do trang" i heele dag!har løpt til og fra do siden jeg sto opp,og 3 ganger "den andre veien",hvis dere skjønner?(sorry at jeg er så direkte)men jeg har hatt så mye rare følelser av og til i 2-3 uker nå,så jeg vet ikke hva jeg kjenner,og hva som er tegn på noe lenger..
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Hvor man kjenner det mest er nok veldig individuelt. Jeg kjente det mest i magen og på sitt verste kan jeg bare beskrive følelsen som å ha en brann i magen som jeg ikke kunne slokke da det stod på. Ønsker ikke å skremme deg, men det var min beskrivelse av mine rier:)
lana<3 Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Jeg kjente ikke forskjell på maserier og ekte rier før jeg hadde fått 5 cm åpning for da fikk jeg epidural... Den siste uka gikk jeg med maserier døgnet rundt og jeg kjente det best overalt..hi hi...det begynte øverst og fortsatte nedover som en bølge og strammet seg og slappet av, strammet seg og slappet av...sterkere og sterkere og svakere og svakere..på toppen av maseriene hylte jeg mye for jeg ikke var forberedt på dem...og de var like vonde som de ekte riene..men så kom ik jeg lenger enn 5 cm da før anesti englene entret rommet og tok meg tilbake til verden... Jeg syns de minnet om sterke menssmerter...kjente det like godt foran som bak, trodde jeg skulle få mye vondere i ryggen...beste måte å beskirve det på var som om alle muskler fra hoftehøyde og ned strammet seg i tak....
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Det er jo nesten ikke forskjell på maserier og vanlige rier i startfasen, men da jeg spurte på en fødeavdeling om hva som egentlig var rier, sa de at de definerte det som rier når det var regelmessig med 10 min mellom. Men ikke hvis det var 5, så 15, så 7, så 20 - da var det altfor uregelmessig (selv om det noen ganger var 5 imellom). Så det er like mye regelmessigheten som avgjør om det kan kalles rier, det er det som avgjør om fødselen virkelig er kommet i gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå