Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Snes det er vanskelig jeg, fikk det ikke noe godt til på sykehuset og har heller brukt ammepute hjemme, el i armene mine. Har nå prøvd å amme liggende noen ganger og det er jo mer behagelig på natten da, men synes det er litt vanskelig for jeg synes det kan være vanskelig å finne en god ligge stilling, er dette bare en vane? Blir det lettere etterhvert??
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Har aldri vært noe problem her. Hvis du har veldig små pupper kan det være problemer da. Ellers legger du deg på siden med armen du ligger på strak. Prøv å slappe av.
mamma`n te Kaja Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 hos meg var det motsatt.. likte best å amme liggende.. mye lettere å få "kobla på" da syntes jeg.. sleit med sittende amming.. men nå spiller det ingen rolle, så kan hende det bare er en vane, og at det blir bedre etterhvert...
Lilleh Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Blir lettere etterhvert.. Jeg ammet liggende på barsel, sittende på barselhotellet.. sittende de første 4 ukene hjemme (også om natta).. etterhvert tenkte jeg at jeg skulle gi liggende et nytt forsøk, hadde vært mer behagelig om natta... Det gikk seg til, og snuppa og jeg sovna ofte før ho var ferdig..
Anonym8579 Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Nå vet jeg ikke hvor gammel babyen din er, men her fikk vi ikke til liggende ammestilling før Mathias var 4-5 uker gammel. Prøvde mye frem til han var 3 uker, ga opp en ukes tid, og når vi prøvde igjen gikk det strålende Nå ligger jeg og ammer så ofte som mulig, så utrolig mye mer behagelig og mye lettere hvis Mathias sovner, da er det jo bare å la han ligge hehe Det kommer nok etterhvert skal du se, alt som har med amming å gjøre må trenes på Du kan også gå inn på ammehjelpn.no og se på ammestllinger der, forå se om du gjør det "riktig". Lykke til
*guttemamma* Skrevet 1. november 2006 #6 Skrevet 1. november 2006 Hei, jeg hadde det akkurat likens. Men når han ble rundt to mnd og jeg var så plaget med tette melkeganger i det ene brystet så lå jeg bestandig i sengen å ammet han. Så det kommer seg etterhvert..
Matpakke Skrevet 1. november 2006 #7 Skrevet 1. november 2006 Jeg ammer bare liggende på sofaen fordi jeg ikke føler at jeg får tilstrekkelig ryggstøtte i sengen. Tidligere satt jeg stort sett alltid og ammet, men etter at småen rundet 4 mnd ble han så urolig ved puppen at det rett og slett ble mer hensiktsmessig å ha ham på fast underlag hvor han kunne rulle litt til og fra puppen som han følte for ;-)
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 2. november 2006 #8 Skrevet 2. november 2006 Har aldri gjort det, allltid stått opp for å amme. Jeg er helt avhengig av ammepute. Rart med vanene =0). Gjør det som er lettest for deg og babyen.
julipia-06 Skrevet 2. november 2006 #9 Skrevet 2. november 2006 Har ammet liggende mye. Kun det om natta, og flere ganger om dagen og. Synes det er lettest, babyen roer seg bedre synes jeg. Det er lurt å ha en pute i ryggen, eller dytte dyna godt under ryggen for at du skal ligge komfortabelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå