Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 sambo jobber skift, så han har begynner ikke på jobb før kl 3 annen hver uke...og da er jeg ferdig på skolen...så tenkte da at han kan være hjemme med lillegull den uka, mens eg er på skolen...går dette greit dette`søker en bare om halv stillimng i barnehagen da? og et spm til...før en søker på barnehageplass, kan en ringe barnehagen og spørre om en kan komme og se før en bestemmer seg? takk for svar=)
frukt Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Dette varierer fra barnehage til barnehage i vår kommune. Du får ta en ringerunde på de b-hagene du kan tenke deg å søke. Tror også du vil få en omvisning før du evt takker ja til plass.
mamsemumsen Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Hei! Jeg vet ikke hvordan barnehager praktiserer dette, men synes ikke det høres ut som en god ide. For så små barn som du antagelig har (siden du er på denne siden, mener jeg), så er en uke uendelig lang tid. Jeg tror barnet ditt kan bli utrygg når det er en uke siden sist det var i barnehagen. Det er selvfølgelig noen barn som kan takle dette greit, men synes ikke det virker ideelt.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Er ikke noe god ide. Barn trives med rutiner, det beste er 100prosent men om man ikke kan det burde han gå hverfall 3 dager i uken. Trist å gå glipp av mye artig som de ardre får oppleve.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #5 Skrevet 2. november 2006 jeg jobber i barnehage selv.. i bergen kommune som jeg jobber i kan man velge mellom full plass, halvdagsplass (8.30-15) eller delt plass.. når barna har delt plass går de annenhver dag....da deler de plassen med en annen..så disse barna er der aldri samtidig. men det kan jo godt hende at det går hvis dere finner noen andre som er interessert i den andre uken... er ikke så lett å få kabalen til å gå opp... så jeg anbefaler deg å ta kontakt med barnehagen..... jeg ville uansett ikke anbefalt å ha en uke av og en uke på...tror det kan skape utrygge barn... jeg har jobbet i en barnehage der det er barn som har fra 40-100 % plass..ser f.eks at de bruker mye lenger tid på innkjøringen..... og de har litt vanskeligere for å komme inn i miljøet....men selvfølgelig gjelder det ikke alle...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå