Gå til innhold

Sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå i uke 31 og har vært 100 % sykemeldt en uke fordi jeg er ekstremt sliten og har begynnende bekkenløsning. Har en jobb hvor jeg tar meg av tunge slagpasienter. Går blant annet med de i trapp, for å lær eå gå ordentlig igjen. Hva om de snubler, skal jeg tenke på barnet eller pasienten? Føler jeg ikke klarer å utføre min jobb på gymsalen.

Har dermed mest lyst til å fortsatt være sykemeldt , men får også litt dårlig samvittighet.

Hva mener dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig vanlig å ha dårlig samvittighet når man er sykemeldt...

La legen din gjøre den medisinske vurderingen. Hvis legen din mener du skal være sykemeldt, skal du la han/hun sykemelde deg uten at du skal ha dårlig samvittighet. Du skal klare å fungere i det daglige, uten at du går rundt og har vondt hele tiden. Også når barnet har kommet.

Skrevet

jeg har også jobb innenfor helsevesenet når jeg ikke er på perm..

vi har faktisk fått beskjed fra hovedverneombudet og fysio på arbeidsplassen at ,ved uhell skal du tenke først på deg selv ,så på pasienten..dette høres veldig "groteskt"men det er til beste for oss som de sier....trygdekontoret bry seg nemlig ikke om at du ville "redde"en pasient/bruker..

jeg har ikke fått godkjent skaden jeg fikk i ryggen da jeg gikk som lærling for mange år siden..var gravid med veslejenten min og "rasket meg til" en liten bruker/et barn som falt fra stor høyde og da smalt det i ryggen..fikk prolaps som jeg sliter til tider med ennå..

så du ,jeg synes at du bør sykemeldes videre pga av din egen situasjon,ikkesykdom som mange kaller graviditet men situasjon hvor din helse kan komme til å bli så mye verre ved uhell.som OFTE skjer innen vårt arbeidsområde..

snakk med fastlegen din om dette..

Skrevet

Hvis en pasient faller skal du ikke ta i mot hvis det kan gå ut over deg, det er fast regel på den sykehusavdelingen jeg jobber ved hvertfall.. Og nå i graviditeten - tenk på deg selv og ta vare på deg selv! Det er faktisk ingen som takker deg eller belønner deg hvis du jobber så hardt at helsen fyker! Ta vare på ryggen og bekkenet. ta det med ro men hold deg i form, du skal jo være noens mamma snart så formen burde være så god du kan få til da! :-)

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Får ringe legen i morgen å høre hva hun mener, men vet hun ikke har så lyst til å sykemelde meg fult frem til permisjon. Du kommer til å kjede deg sa hun sist..hmm

Skrevet

Det går an å spørre om å få gå i aktiv sykemelding, da går du på "toppen" på jobben og kan gjøre akkurat det du føler at ryggen og bekkenet klarer. Funker bra for mange har jeg hørt! Det verste er å være for mye i ro også.. var bra for meg å bli litt sykemeldt for da kunne jeg bruke krefter på å trene riktig et par ganger i uka, ikke bare belaste på jobben.. Lykke til i hvertfall!

Skrevet

Blir aldri satt inn vikar for noen som er syke hos oss før de har vært borte i lange tider..så blir blir nok aldri gående på toppen av noen. Er dessuten på gymsalen og generell opptrening jeg behøves. Tilrettlagte oppgaver finnes ikke.

Skrevet

Hvis arbeidsgiver ikke kan legge til rette for deg slik at det blir trygt å jobbe, har du krav på svangerskapspenger selv om du er 100% arbeidsfør. Mange som ikke temker på den muligheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...