Gå til innhold

Hjerneskade av vaksine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja så var det denne hjernehinnebetennelse vaksinen igjen da.. har jo hørt mange tilfeller i media om barn som har blitt syk av denne vaksinen! men har vi noe valg? selv om det kan være en risiko, så er det vel bedre å ta sjangsen enn å la være å vaksinere barna? hvis en slutter å vaksinere barna, så vil jo hjernehinnebetennelse blomstre opp, og den kan jo være veldig skjebnesvangert.. syns det er vanskelig jeg, vil alltid gjøre det beste for barna, men i dette tilfellet er jo det å velge mellom det som er ondt, og det som er ondere!

Har noen erfaringer/hørt om/kjenner noen som har reagert veldig negativt på vaksine? å da mener jeg ikke feber og andre forbigående plager som barn kan få. Er det andre som tenker på dette? Eller faller jeg under kategorien "hysterisk mamma" nå...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Limer inn innlegget mitt fra tidligere idag!

Vi har tatt 1 dose, vet ikke om vi skal ta de andre.

Jeg i motsetning til mange er svært skeptisk til Folkehelseinstituttet, det har kommet frem så mye om dem de siste årene at jeg rett og slett tviler på at de forteller alt de burde fortelle.

Den HiB vaksinen som blir gitt nå er relatvi ny, og det finnes ikke nok dokumentasjon til å vite hvilken bivirkninger den kan gi. Den Hib den skal hjelpe mot er den farligste typen, ja, men også den mest sjeldne!!

Noe å tenke på kanskje???

Våres barn er prøvekaninene til folkehelseinstituttet, tenk dere at svært få barn over 2 år har fått denne vaksinen, og hvor mange alvorlig syke har vi hørt om? Jeg har hørt om 1, familien som var på Tabloid som dessverre mistet sønnen sin.

Er redd det kan gjenta seg det samme som skjedde på 80-tallet med trippelvaksinen, vi som fikk den da var prøvekaniner. Altfor mange ble syke av den og de forandret den, men fikk de foreldrene noe informasjon? Nei!! Vil ikke at jenta mi skal bli alvorlig syk og pleietrengende pga en vaksine...

Nå skal det sies at både jeg og pappa'n hennes er for vaksineringsprogrammet, men akkurat denne HiB vaksinen er vi svært skeptisk til. Det finnes ikke nok informasjon, og jenta vår en prøvekaninen...

Så vi vet ikke om hun får flere doser av den, hun skal få ny på 7/8 mnd kontrollen i slutten av november. Kort tid å bestemme seg på...

Skrevet

Det er Prevenar som er "hjernehinnevaksinen" som alle får tilbud om nå, den er mot pneumokokker, ikke meningokokker som den som det er bråk om fra New Zealand nå. Det finnes mange typer hjernehinnebetennelse, og pneumokokk-typen er altså en av de alvorligste.

Skrevet

Til Expat: så den vaksinen våre barn får er ikke skadelig? vet ingenting om disse vaksinen jeg, og det er ikke så mye informasjon å få på helsestasjonen, føler meg liksom litt dum som spør siden det virker som ingen andre tenker noe særlig over dette.

Må være enig med innlegget ovenfor, at det ikke er noe god følelse at våre barn blir brukt som prøvekaniner...

Skrevet

Hei.

Vi er også blitt veldigt skeptiske nå! Jenta vår på 8,5 mnd har allerede fått 1 dose, og skulle ha den 2 dosen på tirsdag denne uken.. men siden hun fikk så reaksjon på den sist gang.. ville de avvente sprøyta. Da hun fikk den 1dosen, begynte feberen på kveldstid.. og varte 2 dager, så var den borte en dag for så å komme igjen.. ho hadde nesten 40 i feber å det er MYE!

Så dette ble sagt videre til folkeinstitutte.. der de skulle sjekke nermare!

Jeg vet ikke om eg tørr at hun skal ta den 2 dosen.. det kommer opp så mye forsjelligt for tida! Får jo helt panikken kjenner eg.. men så er det jo det også at om det skulle gå hjernehinnebetennelse.. så er hun jo beskyttet sant vist hun tar alle dosene.

Ikke lett for oss dette! Slik burde vere 100% sikkert mener eg!

Skaper mye unødvendig bekymring.

Skrevet

Skulle ha vært bedre testet før de gir dem til små barn!

Heller teste på dyr enn barn spør du meg...

Skrevet

Ja, forstår at du er skeptisk siden barnet fikk så mye i feber! barnet mitt reagerte ikke i det hele tatt, men historiene i medie er jo at barnet fikk en voldsom reaksjon etter at det hadde fått 2 dose, og ble aldri normal igjen... det er så mye fram og tilbake her inne på forumet, kanskje vi kan ringe folkehelseinstituttet og høre om de kan gi mer konkret informasjon! men de vil nok ikke gå ut med alt hvis det har vist seg at det er bivirkninger, for de er jo for vaksinasjonsprogrammet...

Skrevet

Ja, heller testing på dyr, selv om jeg er imot det, så er det bedre enn på våre små!

Skrevet

Det er ingenting her i livet som er 100% sikkert.

det skumleste er likevel om mange ikke vaksineres så vil nettopp skjeldne sykdommer blusse opp, siden det blir flere potensielle ofre, slik skapes nye epedemier

Skrevet

Det finnes ca 140 forskjellige typer hjernehinnebetennelse, noen mer farlige enn andre. Denne vaksinen utrydder neppe alle disse. Meningokokker er den typen flest dør av her til lands, men det finnes ingen godkjent vaksine mot denne.

På 4 år har 217 barn dødd som en direkte følge av pneumokokkvaksinen i usa hvor vaksinasjon er påbudt.

Skrevet

min lille gutt fikk denne pneumokkok vaksinen på 3mnd kontrolln. og ble grinete og fikk så høyt som 38,9 i feber.. ikke noe gøy..alle rundt her gir barna vaksine og det er ingen som setter spørsmål ved det. men er selv litt i tvil om han skal få andre dose..

Skrevet

Det er ikke lett å holde tunga rett i munnen her, mye forskjellig info... Men et par facts:Hjernehinnebetennelse skyldes flere ulike bakterier og virus. TV2-programmet omhandlet en utprøving av en vaksine på slutten av 1980-tallet. 180 000 ungdommer (inkl meg) fikk vaksinen, og av dem var det 12 (etter det jeg husker fra programmet) som fikk alvorlige bivirkninger. Vaksinen ble aldri godkjent til bruk i Norge (at de selger den til NZland er en skandale, spør du meg). Kun 60 % ble beskyttet, men på den tiden ble mange syke og døde av smittsom hj.h.bet. Uansett er det ikke denne skumle vaksinen som blir brukt på våre dyrebare små, derimot godt utprøvde, godkjente vaksiner. At barna får feber etter vaksinen, kan virke skummelt, men viser egentlig bare at de har en virkning. Vaksinering innebærer at man "smitter" barnet med en inaktivert/død bakterie/virus, slik at immunforsvaret kan lage antistoffer som gjør at personen ikke blir syk når man senere støter på dette smittestoffet. Det er større sjanse for at barna dør eller får varige mèn av sykdommer hvis man lar være å vaksinere, enn av bivirkninger fra selve vaksinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...