2barns mor Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Har ei jente på 2 år som har hjemmebrodert kalender. Fikk den av tanta si fjor, men da tok det litt overhånd med kjøp av kalendergaver. Det ble relativt dyre gaver..... i og med at vi venter enda en baby synes jeg det er greit å begrense kostnaden på kalenderen litt. Har begynt å kjøpe litt. Noen hårspenner og strikk fra H&M, Snoopylypsyl (hun synes det er så godt å lukte på de....) men trenger flere tips!!! Julaften blir det en hyggelig julefilm tenker jeg. Sjokoladekalender får hun utenom....
kreps-76 Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Jeg har også brodert kalender til min sønn, og har rett og slett tenkt å kjøpe en halvstor eske med duplo og dele opp i mange smågaver. Blir det ikke nok til 24 smågaver så tenkte jeg å supplere med litt annet småtteri, f.eks dropseske på lørdagene.Vil at kalendergavene skal være ordentlige ting han har bruk for og liker å leke med, og ikke bare fjas som går i stykker.
mammae:-) Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 hårstrikk, klemmer, panneband, malerskrin,fingermaling, malerbok, tegnesaker div små ting til dukka(tutekopp, bleie, body), liten bok, lommebok, duplo el togsett og dele opp... nisse, og kjøpe litt av slike ting dei må ha likevel som f.eks; ullsokker, strømpebukse ol.. Pakke rosiner, juice, kjeks...
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Mormor har i år brodert adventskalender til gullet. Så det blir moro å ha den framover. I fjor var han bare 1 år, men da delte jeg opp en duplo eske, noe til brio toget,sokker,smekke osv. I år blir det noe av det samme. Han er veldig opptatt av både lego og brio toget. Ellers noe fra byggmester Bob. Og tegneblokk,farger,modellskitt osv. Legger ikke så masse penger i denen kalendren. Men blir fort en 500-600 kr. Synes også det beste er ting som er varig og ikke alt dette som blir ødelagt etter en tid.
Stirra ner 32+5 Skrevet 2. november 2006 #5 Skrevet 2. november 2006 Hårstrikk, klemmer, sokker, klistremerker, viskelær, fargestifter... I tillegg kommer jeg til å kjøpe noen leker som kan deles opp, f.eks. en russisk dukke fra Accessorize i fem deler og et tesett i koffert fra sprell (bilde av den i Foreldre & Barn). Jeg kommer også til å ha gavelapper i kalenderen, f.eks. "i dag skal vi på kino", "i dag skal vi bake pepperkakehus" osv. I bladet var det forresten flere tips ang kallendergaver!
Vona Skrevet 2. november 2006 #6 Skrevet 2. november 2006 Uff, jeg vet jeg gnåler veldig mye om dette Mummihuset, men i fjor pakket jeg inn alle figurene som tilhører Mummihuset slik at hun fikk en figur pr gang - og så var selve Mummihuset gaven fra oss på julaften (pakke under juletreet). En kan jo også pakke inn de møblene som følger med huset. Ellers til kalenderen pakket jeg inn fargeblyanter, noen farger sammen for hver dag (hun hadde ikke fargeblyanter fra før). I år skal hun få noen (billige) plast-smykker (gøy å pynte seg!!), hårstrikk etc. (Jeg må lese de andre svarene dine grundig for tips..) Snoopylypsyl var et godt tips! Hvor får en kjøpt det??
Bia-liten Skrevet 2. november 2006 #7 Skrevet 2. november 2006 Jeg fikk alltid ny pysj den 23. (Nyvasket og klar til å ta på seg.) Det får jentene mine også. Sokker, strømpebukser, store fargebryanter (de tykke, vet du), del et puslespill i flere deler, f.eks 20 biter kan bli 5 pakker a 4 biter. En pepperkakeform den dagen dere skal bake pepperkaker.
junior&vesl@ Skrevet 2. november 2006 #8 Skrevet 2. november 2006 Mitt forslag er å spørre besteforeldrene om de kan gi et lite bidrag til julekalenderen.. Og de gjøre det sååå gjerne -iallefall gjør våre det. Vi har 2 barn og farmor og mormor gir mellom 5 og 10 smågaver hver seg til hver av barna. Da blir det heldigvis noen færre å kjøpe inn, og også litt spenning for mor og far når pakkene pakkes opp:-)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #9 Skrevet 3. november 2006 Noen tips i ulik prisklasse: enkle trepuslespill med tapp, modelleire, bildelottospill, ballonger, fargeblyanter, morsomme svampefigurer til å bruke i badekar, morsomt sugerør, liten ball, duplo lego, plastikkdyr (kan kjøpe en pose, og dele ut over flere dager), såpebobler
Møøø Skrevet 3. november 2006 #10 Skrevet 3. november 2006 Så bra tips med pysj den 23 ;o) Det må jeg gjøre og. Hun trenger ny pysj ) Ellers så kjøpte jeg litt i går; hårbøyle, kjede,armbånd, hårstrikk, votter, bøker (var tilbud på notabene, så jeg gikk litt amok der ;o) ), tegnebok,
mwp Skrevet 3. november 2006 #11 Skrevet 3. november 2006 Sniker meg inn her selv om han er over 3 år. Vi har i to år kun hatt gaver i helgene, og vil fortsette med det i år også. Da blir det 8 gaver i år. Har kjøpt noe Playmo ting som kan deles opp, og en pose med plast-dyr for de er han så gla i å leke med. Kunne også kjøpt magnetbokstaver i år, men kanskje litt tidlig for 2 åringer? Det med film på julaften hørtes koselig ut. Den ene søndagen vet jeg vi skal på juleforestilling. Da skal jeg pakke inn bilder fra den og fortelle at det skal vi gjøre senere på dagen. Men som sagt, det har gått helt fint å kun gi pakker i helgene, men kanskje ett problem for de med eldre søsken.
2barns mor Skrevet 3. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 3. november 2006 Tusen takk for kjempefine tips. Kjøpte som sagt dyre gaver i fjor og noen ble delt opp, kjøpte også mye Mega Blocks som hun leker fortsatt med. Kjøpte lysende prinsesserefleks i dag på Nille. Var kjempebillig. Snoopylypsyl i flere varianter får en kjøpt på H&M.
2barns mor Skrevet 3. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 3. november 2006 Her var det iallefall mange fine tips som jeg kommer til å ta med meg videre!! Pepperkakeform på pepperkakedagen var iallefall ikke dumt... litt koselig kanskje, nå fikk jeg litt fler ideèr selv også. Bakeforkle, kjevle og slike ting går jo også an....
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #14 Skrevet 8. november 2006 Jeg har også brodert kalender til mine to små. Vi skal hver dag ha et brev med beskjed om en ny aktivitet vi skal gjøre sammen som familie. Feks ha juleverksted, dra på besøk til noen, lage snølykter, pynte til jul, bake pepperkakehus, pynte pepperkakehus osv. Tror det skal bli moro, både for de små og de store. Dessuten koster det ikke noe. Det blir nok gaver på julaften, tror jeg...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2006 #15 Skrevet 8. november 2006 Det med å spørre besteforeldre var et godt forslag! Har nå spurt mormor, og hun skal kjøpe/fixe en del gaver til hver av jentene....genialt:-)
tuppemor-75 Skrevet 9. november 2006 #16 Skrevet 9. november 2006 mummihuset hørtes ut som en god ide, hvor mange deler følger det med? og hvor mye koster huset, noen som vet?
Vona Skrevet 14. november 2006 #17 Skrevet 14. november 2006 Hei tuppemor-75! Det som følger med av figurer er Mummitrollet, Snorkfrøken, Hemulen, Mummimamma, Mummipappa, My, Snusmumrikken og Sniff. Ellers følger det med ei huske, ei vippe, flere stoler og bord, senger, tallerkner og kopper ++ (jeg har gjemt unna de minste tingene til vesla blir litt eldre). Du ser forøvrig bilde av huset med alt som følger med på ellos-linken under. Jeg fikk Mummihuset i vervepremie i bokkubben. Betalte kun porto (98 kr), så dét var jo en grei deal... Du kan kjøpe det i en del lekebutikker, jeg har sett det på Ringo-butikk, og jeg tror også jeg så det på en Brio-butikk. Noen har foralt at Yes-butikker også har det......ja, i det hele tatt, det fins mange steder. Ring og hør om lekebutikken "din" har den + hvor mye de tar for det (det kan nemlig variere en del). Du kan også bestille det på ellos.no Det koster 549, så det er jo ikke så billig.... Linken er her: http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryId=313&productId=171104&ST=&SearchBackLink= Du kan også bestille det på Babyglede.no. Her koster det 499, og så må en antakelig melde seg inn i bokklubben. Linken er her: http://www.babyglede.no/800/800.asp?ArticleId=4585&typ=normal 2-åringen vår er helt betatt av huset fremdeles. Hun fikk det i fjor til jul - og har lekt med det hver dag siden! Hun er generelt glad i å leke med dukkehus, så det blir jo litt i samme sjanger, bare at en får de koselige figurene med på kjøpet!
tuppemor-75 Skrevet 15. november 2006 #18 Skrevet 15. november 2006 tusen takk for fyldig svar. jeg får ta meg en tur i noen lekebutikker og se om jeg ikke finner det. jeg tror jeg satser på å dele opp alle tingene, slik at det blir 24 gaver, siden huset er såpass dyrt, så har jeg ikke lyst å kjøpe noe mer, og godteri er ikke aktuelt her i huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå