Gå til innhold

Hun suger feil, smatter og misser taket. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg gjøre? Hun er 7 uker gammel, har siste to ukene begynt å suge feil. Gaper liksom ikke over puppen, bare suger den inn i munnen, med leppene nesten igjen. Lager suttelyder og glepper taket hele tiden. Er jo litt vondt, men vet ikke hva jeg kan gjøre.

Fortsetter under...

Smokk og flaske er kjent for å skape problemer med ammingen... Ungen blir "forvirret" av de forskjellige tingene de skal suge på og kløner litt... Foreslår du snakker med helsesøster, evt. ringer Ammehjelpen. De har egen nettside også; ammehjelpen.no. Ikke gi opp for fort ihvertfall, når du får det til er amming en ren luksus! Absolutt verdt å kjempe for en stund! Var heldig med jordmødre og pleiere på barselavd min som hadde videreutdanning i amming, og var til suveren hjelp! Gode rådgivere er gull verdt! Lykke til!

Bruker ikke flaske, og hun vil ikke ta smokken. Kanskje det er feilen at hun blir forvirret, for vi prøver å få henne til å ta smokken litt hver dag. Men hun har jo ikke fått det til, så hun har jo liksom ikke lært seg å suge på en annen måte heller. Skal ikke gi opp ammingen så lett nei, hun får jo i seg melken på et vis.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...