Gå til innhold

Hjælp!!! Dåkker som tar jern

Anbefalte innlegg

På pakken så står det at man ikke skal ta jern tabletta med mælk... vil det si at æ ikke kan drekk mælk tel frokostn? Før eller etter jerntablettn? Å i så fall kor lang tid må æ vent før æ kan drekk mælk?

Hilsn mælkoholikern med tomt jernlager...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6925720-hj%C3%A6lp-d%C3%A5kker-som-tar-jern/
Del på andre sider

Fortsetter under...

¨det enest er at du ikke skal ta kalk tabelett sammen med jern.

tror det var fordi da opptar ikke kroppen jernet.

det skal gå minst 2 timer mellom jern og kalk tas.

å hvis jeg ikke tar helt feil,så er det kalk i melk....(?)

Annonse

Hehe...... Har i godt over 1 mnd nå tatt jerntab med ett glass melk på morran.......Må ha det, bare må ha det....... Men jeg spiser ikke vanlig jern, magen min tåler ikke det, spiser helsekostjern, med c-vitaminer og greier.

Spiser jeg jern på kveldstid blir jeg liggende å gulpe på dette, og det er IKKE behagelig!!!!

Takk førr svar :D

Skal ta to jerntabeletta om dagen... en om morran og en om kveldn... tar en c-vitamin i lamme... men æ må innrøm at nu når æ spis frokostn min har æ et lite glass mælk tel... overlev ikke utn... får bynn å ta jerntablettn når sambo fær på jobb eller nå.. å så lægg mæ å søv igjen...;D Men tok tablettn ei stund før æ spist frokost i dag da....

På kveldn e det ikke nå problem... da klar æ mæ utn mælk... men ikke på morran :D

Er ikke farlig å drikke melk til jerntabletter da, men jernet blir ikke tatt så godt opp i kroppen da. Anbefaler faktisk appelsinjuce....c-vitaminer hjelper kroppen å ta opp jern.

Vet ikke hvor lenge det er anbefalt å vente...burde sikkert visst det siden jeg har gått på jern lenge og flere ganger før.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...