Gå til innhold

JordbærMathilde!

evigoptimist

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei evigoptimist!

Har vært hos legen i dag. Grusomt å sitte på venterommet! Var så nervøs i dag at jeg var sikker på at jeg kom til å spy...

Fikk se "to plater" som dunket og slo på rett sted inne i livmor!

Da slipper jeg å tenke på det, men...

Legen sa at det var bra, da får vi bare vente og se... Da kom tårene mine og jeg spurte "Er det ikke NOE jeg kan gjøre??" Først sa legen nei, så spurte jeg om blodprøver, crinone osv. Da ringte hun en sjef for barsel, fødsel osv. Han hadde IKKE tro på crinone, men jeg kunne få resept på albyl e. JA TAKK!!!

Legen jeg var hos forsto endelig hvordan jeg hadde det, for hun sa til han på telefonen at "hun vil gjøre ALT!" Stemmer det!! Etterpå spurte hun om jeg greide å kose meg og nyte å være gravid? Jeg klarte bare å riste på hodet. Men det var fantastisk å bli forstått!!!

Hun tilbød ny kontroll i uke 11, og hun ville gjerne se meg igjen, så jeg fikk ny time hos henne da. Var kjempelettet!!

Endelig noe som ligner håp..!

Har hatt noen tunge dager nå... Denne gangen MÅ det gå bra, vet ikke om jeg klarer mer...

Håper det går bra med deg? Utrolig koselig at du husket på meg!

Hei igjen:-)

Har tenkt mye på deg.

SÅÅÅÅÅ godt å høre at du endelig blir tatt på alvor!!!

Og så deilig å se hjerteslag!!! Får inderlig håpe at den lille krabaten klorer seg fast der inne og vokser som den skal!!!!!!

Godt at du fikk albyl e, da gjør du iallefall noe!

Bra jobba, JordbærMathilde!! :o)

Har lest litt rundt omkring at de flere steder tilbyr oss habituelle abortere såkalt TLC behandling ( Tender Care Love), med hyppige - gjerne ukentlige- UL og åpen dør til legekontoret. Det har visst hatt god effekt med mindre abortering for de som var med på forsøk. Så greit om alle hadde fått det tilbudet automatisk...

Skjønner godt du har hatt tunge dager! Sa legen noe om sykemelding?

Jeg har også hatt tunge dager nå.. Prøver fortsatt å få tak i svarene på alle prøvene som ble tatt etter siste MA. Gynokologen som lovte å ringe meg tilbake i løpet av forrige uke har enda ikke ringt. Jeg har forsøkt å ringe henne denne uka, men får ikke tak i henne.... Går rundt med mobilen hele tiden og får helt hjertebank hver gang det ringer....... Forventer vel egentlig ikke å få noe svar på hvorfor, men vil jo vite hva prøvene viste uansett!!!

Har ringt sykehuset "ørten" ganger de siste fire ukene, så nå begynner tålmodigheten å bli rimelig frynsete!!!!!!!

Grattismed hjertebankKlem

Hei evigoptimist!

Utrolig at gynekologen ikke ringer tilbake til deg som hun lovte!! Forstår de ikke at vi ikke tenker på annet? Noen har virkelig havnet i feil yrke... Medfølelse, empati, forståelse og innlevelse burde være egenskaper i disse yrkene, men... Greit at de ser dette hver dag, men de må jo være rimelig harde for å drite i oss!!

Trist at du sliter nå... Håper virkelig at du får svar snart, de svara du VIL høre... Får du ikke lagt igjen beskjed til henne slik at hun skal ringe deg på mobilen? Dersom hun ikke har svar til deg enda, burde hun ringe og si det! Og så jobbe hardere for å finne svar til deg! Service heter det! Skjønner heller ikke helt hvorfor du må vente så lenge på utredning? Kan du ikke mase litt???

Sykemelding ble ikke nevnt i dag.Vet ikke om det er bra å sitte hjemme og bare tenke på dette heller? Var sykemeldt de "kritiske ukene" i det ene svangerskapet, bare for å prøve alt, men det gikk galt likevel.

Kjenner at det hadde passet godt med litt mer avslapping, men orker ikke alle spørsmålene fra familie, venner og arbeidskolleger ved en evt sykemelding.. Dette er ikke noe jeg klarer å snakke med hvem som helst om. Og det er lettere å snakke om etterpå, ikke nå når jeg er midt oppi, liksom..

Jobber du fullt nå? Er ikke lett å konsentrere seg alltid, mange tanker i hodet... Jeg er så irritert på alt og alle for tiden.. Alle tror vel det er pms, hehe!

Ååå, jeg håper virkelig at det skjer noe positivt i babylaginga hos deg snart!! Du har fortjent litt medgang nå! Litt, forresten? MYE!!!

Klemmer fra

Hei JordbærMathilde!

Skjønner godt at du kvier deg for alle spørsmålene rundt en sykemelding!

Har lagt igjen beskjed hos gynokologen, men venter fortsatt....

Jeg er i full jobb nå - og det er stort sett greit. Merker at jeg ikke har like lang lunte som jeg pleier, og styrer fortsatt litt unna dem som maser om det som har skjedd. Har liksom nok med å holde meg igang når jeg er på jobb - vil ikke gå rundt å tenke på det hele tiden - livet må jo gå videre!

Har det heldigvis mye bedre nå, enn jeg da jeg begynte på jobb igjen. Da var det liksom slik at jeg så de pratet til meg - men ikke hørte hva de sa.... huff, høres skikkelig folkesky ut... er normalt egentlig ikke så usosial altså....

Jeg skal ringe Fertilitetsklinikken imorgen - og høre hvor langt i køen jeg har kommet... må liksom "manne meg opp", er litt pysete når det gjelder å mase ... (Trenger å pushes litt på).

Tar med meg min datter på seks, snart sju, på ei ukes ferie for å besøke besteforeldre på Grand Canaria ( de er på langtidsferie) om ei uke. Det blir deilig!

Koselig å høre fra deg! Kos deg med den lille krabaten i magen - og de to store!! :o)

Krysser alt jeg har for din sommerbaby!

klem

Hei evigoptimist!

Bra du ringte gynekologen igjen! Mas og mas, det er de med spisse albuer som får! Good girls go to heaven -bad girls go everywhere, vet du;o) De bør forstå hvor viktig dette er.

Jeg har også vært folkesky hver gang det har gått galt. Har unngått folk så lenge jeg har kunnet. Er ikke bare enkelt å gå på butikken og smile som om ingenting har skjedd idet hele verden raser rundt deg...

Sikkert greit å være i full jobb og holde seg selv opptatt. For mange tanker blir fort til selvmedlidenhet og bitterhet... Litt hører jo med, det må vi få lov til!! Men det må ikke ta helt av..

Fikk du noe svar hvor du står i køen? Er det privat du skal til utredning? Ring og mas litt, du! Spesielt dersom du kjenner du begynner å bli klar for å hoppe i det igjen. Jeg vil ha deg med nå!! Ønsker veldig at vi skal få det til begge to, det hadde vært helt topp!

Håper du får en fin uke i sol og varme med jenta di! Deilig! Og kjekt med jentetur! Det setter nok den lille prinsessa pris på. God tur!!

Bli der du er, sommerbabyen min! :o)

Klem fra

Annonse

Hei igjen JordbærMathilde:-))

Vel, ringte gynokologen igjen - men hun hadde fridag... Hun hadde funnet journalen min, for den lå øverst på skrivebordet hennes - så jeg får håpe hun ringer meg på mandag!! Fikk brev fra Fertilitetsklinikken, kommer ikke inn før mai....... ÆSJ, ÆSJ!

Tror ikke jeg gidder vente med å prøve likevel - de finner sikkert ikke svar uansett, så da er vi jo like langt. Må bare la mannen få litt mer tid til å komme seg, før jeg begynner å bearbeide han litt..;-)

Skal undersøke om det er noen private gynokologer som kan ta utredningen her i området. (Selv om Fertilitetsklinikken får mye skryt)

Hvordan har du det nå da? Går du med nervene på utsiden, eller klarer du å se for deg sommeren med en liten krabat i armene???

Denne gangen SKAL det gå bra!!!

Og jeg skal gå i dine "fotspor":-))

Du får send litt babystøv:-)

Klem

Hei, hei, evigoptimist! :o)

Alltid så kjekt å se at du har vært innom!

Rart med det, gynekologer og leger har alltid fri når det passer minst for oss! Håper virkelig hun har vett til å ringe deg tilbake på mandag!! Du var vel litt streng da du ringte?! Øverst på skrivebordet, ja, det er vel et godt tegn: "Du rykker stadig frem i køen!"

I mai??? DET er leeeenge til... For et trist brev!! Rart at jeg var prioritert, skulle få komme inn innen 3 mndr og greier. Fikk det jo også! Du skulle vært mer prioritert enn meg, er verre å gå de ukene lenger som du har gjort.

Det med lyst til å prøve igjen og orker ikke svinger ganske godt fra dag til dag, syns jeg.. Det kan skje mye fram til mai... Dersom du blir gravid nå, kan du jo kreve NOE hjelp! Lett å si, I know, men vi kan ikke bare vente og se..!

Det var jo det den legen jeg møtte på sykehuset, som endelig sendte meg til utredning, sa: "Du må for alt i verden ikke vente med å prøve, det kan jo hende vi ikke finner noe, og så har du ventet til ingen nytte." Jeg er glad for at det var en som hadde vett til å gi et godt råd!!

Har lest om noen her inne som tar blodprøver etter at de har blitt gravide, og finner ut at det er noe med blodet feks. De ville jo ikke ta blodprøver av meg, men jeg fikk jo noe likevel. Det er iallfall verd et forsøk. Det var faktisk en blodprøve de ikke hadde tatt av meg da de tappet de 7 glassene med blod fra armen min.... Rart at de ikke tok alt?

Jeg har hatt det bra i dag. Slappet av. Irriterer meg over at jeg har så kort lunte om dagen, men kom plutselig på at det kan være et godt tegn!! Hormoner som bobler!! Jeg har egentlig bare ristet på hodet av alle, spesielt her inne, som skylder alle utbrudd på at de er hormonbomber. Jeg har aldri før kjent slike forandringer, unntatt redsel, da. Så, HORMONER; KOM AN!!!

Ser ikke for meg en lillesøster eller lillebror riktig enda... Det er laaangt fram... Men liiiitt håp er det, av og til! :o)

Du skal få maaaasse babystøv av meg, jeg vil VELDIG gjerne ha deg med NÅ!!! Du får ta en prat med gravøren, ta på noe sexy og se hva som skjer..!! Jeg krysser ALT for at vi begge sitter med baby i armene neste sommer!!

Stor klem fra

Hei igjen JordbærMathilde:-))

Babystøv motatt med Takk!

He, he - koselig å "snakke" med deg - godt å ha noen som vet hvordan det er!! Blir i godt humørav det!:-)))

Bra at det bobler litt i kroppen din - hormoner er en bra ting! Tenker det er en liten spire som klorer seg fast, fast bestemt på å klare seg i magen frem til sommeren - og da skal den ut og terrorisere de store søsknene:o) Tenk så koselig det blir da.... sommeren er jo en kjempefin tid å få barn på - kan jo være ute fra første stund!

Skal nok ta for meg min egen gravør jeg, tror han er litt på glid - han har allerede begynt å lure på om det kanskje ikke er noe vits å vente på utredninga...så vi får se hva som skjer...

Sov godt - og pass godt på ditt lille nurk!

Stor klem fra

Hei evigoptimist!!

Håper babystøvet kom til nytte? ;o) He he, time will show!!

Det var utrolig godt å lese det du skrev sist! Trenger litt optimisme!

Har vanskelig for å se for meg at det skal gå bra, men går og venter på at magen skal vokse. Det er så mange gravide rundt meg, så dette kan bli nedtur delux... Men det skal det jo selvfølgelig ikke bli!

Føler meg ikke helt i toppform om dagen, men jeg legger en demper på meg selv. Redd for å stresse. Kjenner etter vondter og tegn hele tiden. Og lurer på om jeg kommer til å kjenne bivirkninger på albyl'en. Er ikke vant til å gå på medisiner...

Kunne godt tenkt meg en tur til varmen nå, som du skal! Godt å lade batteriene. Og hvem vet hva som skjer når dere kommer hjem.... ;o)

Håper du har det bra!

Stor klem fra

Hei JordbærMathilde!

Koselig å høre fra deg!

Skjønner godt at du går og kjenner etter på vondter og tegn på gale ting hele tiden - kjenner meg godt igjen!!! Du får prøve å ta en dag av gangen - og tenke at du er en dag nærme målet...

Vet at det er vanskelig!

Hvor langt er du på vei nå?

Er det vanlig med bivirkninger av Albyl`n?? Setter du sprøyter på deg selv nå ? Jeg er nysgerrig , dette skal jeg jo også ( forhåpentligvis) gjennom selv....

Tenker mye på deg - håper så inderlig at dette går veien - det fortjener du virkelig!!!!!!! HOLD DEG FAST OG VOKS, LILLE SPIRE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg ringte gynokologen på sykehuset IGJEN idag - i min lille pause på jobben. Hun var SELFØLGELIG opptatt med en pasient, men LOVTE å ringe tilbake ..... Jeg gikk med telefonen i handa resten av dagen... men tror du hun ringte da..??? Neida......... ÅÅÅHHHHHHHHHHH -

Er såååå lei av at de ikke holder det de lover. ( godt å få det "ut"!)

Jeg gir meg ikker - ringer igjen imorgen.........

Ellers sliter jeg med en kraftig forkjølelse, lå rett ut i helga, men dro på jobb idag. Håper jeg blir litt bedre før jeg drar torsdag!

Krysser alt jeg har for deg, JordbærMathilde - Dette SKAL gå bra:-))

Stor - smittefri - klem

Hei evigoptimist!

ER DET MULIG at den dusten av en gynekolog kan ringe deg snart??? Utrolig!! Hun bør være flau eller ha en veeeldig god unnskyldning. Du tenker vel bare mer og mer på det, blir ganske opphengt i slike ting. Og kanskje får du bare høre at de ikke fant noe spesielt... Håper ikke det, men det er litt greit å være forberedt... Etter at hun har tøyset slik med deg bør hun helst komme med SVARET på hvordan du skal lykkes neste gang!! Du får bare mase igjen...

I dag er jeg skikkelig øm i magen... Kreket meg til bilen etter jobb. Akkurat slik det føles med eggløsning... Uff!! Har ikke gjort noe spesielt på jobb heller. Sånne vondter vil jeg IKKE ha!

Har 229 dager igjen til termin, 24. juni..!?!? Er i min 8. uke her på bim, 7. uke hos legene. Syns alltid vi ligger litt foran i regningen her på bim.

Tror ikke det er vanlig med masse bivirkninger av albyl e, kanskje jeg innbiller meg det til og med. Er ikke vant til å ta medisiner, kjenner veldig etter nå! Det er tabletter jeg tar, ikke sprøyter, heldigvis... Hadde slitt med det... Men må man, så gjør man det.

Ønsker deg god bedring, håper du kommer innom før du reiser. Er kofferten pakket og klar? Jenta di gleder seg nok veldig? Er du frisk igjen?

Klem fra

Hei JordbærMathilde!

Så koselig å se at du har vært innom igjen;-)

Huff, håper du har lagt deg og slappet av, og at du våkner opp imorgen og føler deg bedre igjen!! Det er pyton å gå slik å lure på om noe er galt!!! Hvis du fortsatt føler deg uggen imorgen burde du ringe legen og be om en ul-sjekk - bare for sikkerhets skyld. Da slipper du iallefall å gå å bekymre deg unødvendig!

Godt å høre at man kan få albyl i tabletter, har hørt om dem som setter sprøyter på seg selv hver dag... høres ekkelt ut, men som du sa : Må man , så gjør man det!

Hmm - gynokologen står ikke høyt i kurs her nå nei... hun har enda ikke ringt tilbake... Var så travelt på jobb idag at jeg ikke rakk å ringe for å mase heller. Får prøve imorgen!!

Er fortsatt pottetett og hostete, men håper varmen tar knekken på det!

Koffertene begynner å bli klare. Prinsessa har "reisefeber" og ville helst ha dradd igår - har aldri flydd før - og ikke sett mommo siden september, så hun gleder seg VELDIG. Storebroren dro med besteforeldrene i vinter, så nå var det hennes tur - og siden det gikk som det gikk fant jeg ut at jeg ville hive meg med jeg også. Tror det blir deilig:-)

Håper virkelig du føler deg i bedre form imorgen!!!!

Skal prøve å kommen innom i morgen kveld (-bør nok legge meg tidlig, må opp i tre tiden....)

Men, hvis jeg ikke "ser" deg da, får du ha ei fin uke! Pass ekstra godt på deg selv!! Ta en hviledag hjemme hvis du blir sliten.-)

Skal sende deg og lille nurket mange varme tanker fra de sydlige strøk:-)))

PS! Lille nurk: Nå holder du deg på plass:-))))

Stor klem fra

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...