PetuniA *HøygraviD* Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Hvordan skal man klare å ikke spise det man absolutt MÅ ha? Jeg har helt dilla på mandariner og sjokolade. Jeg prøver jo å spise mandariner i forhold til sjokolade,men er det noen som har noen tips i forhold til å kunne kutte ut sjokoladen helt? Dårlig med viljestyrke her i gården
silhah og emilie Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 kutte ut sjokolade? hva er det du sier? er du gal? er det i det hele tatt en mulighet? hehe dålig med viljestyrke her også...men en undersøkelse i tyskland viste at barn født av kvinner som spiste litt sjokolade daglig under svangerskapet, var gladere enn andre barn...vi kan jo velge å tro det å spise litt iallefall
kozemamma*nå 2 barnsmor* Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 funker dårlig...jeg er like gal etter sjokolade som deg tror jeg ,må ha det hver dag..sukk .tar slankingen etter fødsel.
2barns mor Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 MÅ ha det, bare MÅ ha det........... sitter her med en firepakning med Kvikk Lunch, får se hvor mange som ender i magen da..... Må virkelig prøve å få full skjerpings etter fødselen.... hmmm.... hørt det før??
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Det sies at summen av lastene er konstant. Så er det ikke den ene lasten vi sliter med så er den en annen. I en perfekt verden skulle du selvsagt ikke ha spist sjokolade hver dag, men verden er heldigvis ikke perfekt. Kan gjøre værre ting enn å spise sjokolade.
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 1. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 1. november 2006 hehe. Full støtte her gitt Men kanskje i en litt annen retning enn jeg håpet på... Er så alt for glad i sjokolade.. Jeg spiser minst en sjokolade om dagen. Får forferdelig dårlig samvittighet av det. Men det hjelper ikke... Spiser uansett
aeta mamma for første gang:) Skrevet 1. november 2006 #7 Skrevet 1. november 2006 Takk og lov at der er fleire som et i vei. Sjokolade er himmelsk!! Et egentlig sunt, men det er alt det som eg hiv i meg på toppen av alt det sunne......har aldri før ete så mykje frukt.
snopeguri:-) Skrevet 1. november 2006 #8 Skrevet 1. november 2006 Elsker sjokolade!! Spiser det hver dag her og:-) Prøver å fokusere på å få i meg en hel del sunn og "normal" kost og da... og erstatter av og til sjokoladen med frukt (var d et lite tips kanskje?). Men å ha dårlig samvittighet av å spise det fører ikke noe godt med seg.... ergo: kos deg/dere med det i stedet og kutt ut den dårlige samvittigheten:-)
Maisie Skrevet 1. november 2006 #9 Skrevet 1. november 2006 Så hvis jeg spiser sjokolade hver dag, så får jeg gladere barn? Den går jeg for! Eller funker det bare hvis jeg bor i Tyskland? Har ikke dårlig samvittighet når jeg spiser sjokolade (jo, kanskje litt hvis det blir mye), og prøver heller å nyte all mat. Hvis det hadde blitt for mye av det gode (har heller ikke mye viljestyrke når det gjelder sjokolade), så hadde jeg kanskje fått samboer til å være streng med meg. Mye lettere når andre passer på, haha.
♥sjiga♥ Skrevet 1. november 2006 #10 Skrevet 1. november 2006 behøver vel ikke kutte ut sjokolade? men hvis du er bekymret for om det blir formye. kan du fgå over på sunnere varianter som mørk sjokolade med 70% kakaobønner og se på om det er kakaofett og ikke matfett som er i. det kanjo til og med diabetikkere spise og det er kjempegodt.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #11 Skrevet 2. november 2006 Jeg elsker sjokolade, men har gitt meg selv "godte-forbud". Det har jeg hatt i tre år...null godis på meg. Blir nødt til å ha det sånn, hvis ikke spiser jeg meg "ihjel", (har slitt litt med spiseforstyrrelser, så tør ikke begynne å spise sjokolade igjen...) Mye lettere å kutte helt ut, enn å trappe ned... syns nå jeg da. Men for all del... unner alle gravide å spise masse sjokolade! Dette er ikke noen tid å tenke på slanking! Ville nok spist jeg også, hadde det ikke vært for at jeg vet det går galt om jeg gjør det Men et spørsmål..? Jeg kommer til å få en litt stor baby... sf-målet er innenfor normalen, men litt over den røde streken. Jordmor mener h*n vil veie rundt 4 kg til termin, så er jo ikke SÅ stort akkurat... men har fått høre noen skrekkhistorier om babyer på 5-6 kg (4 stk bare i min familien), så er litt småredd for å oppleve det samme;) Vil h*n bli større/tjukkere hvis jeg spiser mye sukker f.eks? Eller fett..? Eller tar h*n til seg bare det som trengs?
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 2. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 2. november 2006 Den tar vel til seg det den trenger,men om man spiser fett så har man vel lettere for å få stor unge,ettersom all maten bruker lenger tid gjennom systemet så tar vel ungen til seg større mengder av det du har spist,på en måte? Veldig dårlig forklart. Ikke i nærheten av hva det skulle være...Jeg aner egentlig ikke jeg altså. Første ganen min det her så... For de som ikke har fått det med seg,tror jeg har nevnt det ett par(hundre) ganger. Men jeg klarer ikke å kutte helt ut sjokolade,og jeg liker ikke mørk sjokolade. Jeg liker ikke Troika en gang fordi den er for mørk. Og prøver å få sambo til å støtte meg,men synes jeg skal få spise akkurat hva jeg vil. Brus får jeg ikke lov til å drikke mye av da,men om jeg sier jeg har lyst på sjokolade så kjøper han det når han er på butikken... Ingen støtte der Og ingen her heller Men jeg er da i det minste ikke alene
Vannmelon Skrevet 2. november 2006 #13 Skrevet 2. november 2006 Synes brunost er et bra alternativ til sjololade... Fedon synes vel det er like ille, men det føles hvertfall sunnere. Vann eller te med sitron i passer heller ikke så godt sammen med sjokolade. På den annen side er det jo høst og tid for litt kos! Prøv varm sjokolade; sånn freie 70% rørt ut i varm melk. Mmmmmm...
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 2. november 2006 Forfatter #14 Skrevet 2. november 2006 Brunost liker jeg ikke.. Som så mangt andre ting Liker heller ikke te. Og i alle fall ikke nå om dagen. Liker nesten ingenting. Ingenting som smaker godt... Bortsettifra sjokolade og mandariner da Nå fikk jeg skikkelig lyst på det... Og har ingen av delene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå