Gå til innhold

jentenavn?

♡Maria18&Snuppa♡

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nja er bar e SÅÅÅ lei norske kjedlige navn som lene,lena,pia,kaja,frøya,caroline,kristina,nina,trine,gudrunn,anne osv alle har jo samma navn

også er jo babyen halvt spansk så da hadde det jo vært fint med spansk og lena/lene blir litt "rart på spansk"

men ellers takk takk får svar:D *klems*

jeg er veldig glad i spsielle navn.. og siden min far er fra portugal ønsker jeg et navn som er litt preget av det.. hvis jeg får en jente skal hun mest sannsynlig hete Adina.. dette betyr yndig tror jeg.. jeg syns også Vida er et veldig pent navn. dette betyr liv på portugisisk:)betyr også elsket. Atina er også er pent navn.. gresk og betyr visdom. isabella spansk navn. jeanin fransk. nadin fransk og betyr håp. michelle er også fint:) synes mikaela er et fint navn.

Da jeg gikk gravid med min lille gutt så var planen at ungen skulle hete Cora Angelica om det ble en jente, som betyr jomfru som en engel...

Har fått litt komentarer på Cora, men alike vell liker det jeg:)

Nå er jo meningen litt forandret, da min kusine har brukt angelika, og min bestemor har dødd siden den tid...

så om jeg nå noen gang får ei jente, så blir det karianne, karine eller noe i den duren, med navnet Kari i seg etter min bestemor:)

Guttungen endte foresten opp med navnet Michael, så Mikaela synes jeg jo er veldig fint...

Vet at Michael betyr "hvem er Gud" så mikaela er sikkert noe i samme duren?

Annonse

tja, jeg kan lite om spanske navn, men hva med hebraiske navn? De funker gjerne ofte på flere språk,, som rebekka eller miriam/mirjam?

Maria, det funker på alle språk, men er kanskje litt kjedelig syns du?

Selv er jeg heller ikke stor tilhenger av franske navn og sånn, men da er jeg bare kjempefornøyd om andre bruker de, så bruker de ikke opp "Mine" hehe

Jeg liker norrønne navn jeg da..

Siv, Torunn, Ask, Brynjar, Brage, Varg, Mytle, Vetle, Lodve,,,

men etter "forhandlinger" med kjærsten ligger vi foreløpig på Brynjar som guttenavn og Aurora som jentenavn.

Leni er et kjempefint navn. Hadde jeg ikke brukt det på hunden min, så ville jeg kallt jenta mi det!! (Hunden min døde for 1 uke siden.)...

Så dette er noe du må bestemme selv. Om du liker det, så bruk det =)

Synen det andre navnet er litt fint også. Men er ikke noe jeg kommer til å kalle jenta mi, siden vi har bestemt hennes navn fra før ;-)

joa fine navn men ikke noe jeg kunne tenkt og døpe jenta mi...og maria heter jeg selv:P hehe og miriam heter min største fiende...har aaaaltid blitt kalt maria magdalena sååå irriterend da:P

norønne navn er nok ikke noe for meg...

valget står mellom: Leni,Mikaela,Samira,Lucia,Alayah.. hehe kanskje ikke helt noe som faller i smak her men men:P

liker katie også men blir litt dumt her inorge ettersom da må jeg skrive navnet keiti...ettersom mange kommer til og misfårstå og lese navnet rett frem k-a-t-i-e.. kjønner?

navn er ikke lett altså:( men jenta mi får garantert dobbelt navn..om ikke 3:P hehe kjært barn har mange navn...

Annonse

hei igjenn:) åh er du?? ja portugal er jo like ved siden av det:P

ja det finns jo så mange fine spanske navn..men så har jeg liksom lyst på et som skiller seg litt ut i tilegg...hehe

hva slags navn har du tenkt på da? vet du hva du får?

fint nick du har må jeg få si:P heter maria selv jeg;)

jeg har tenkt på Adina hvis jeg får jente. guttenavn er jeg veldig usikker på. men jeg skal uansett ha dobbeltnavn.. jeg syns Adina Isabell er veldig fint..men litt usikker. samboeren er ikke så glad i Isabell. så moro at du også heter maria:) i portugal heter jo nesten alle maria he he.. jeg har fått det etter min farmor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...