Gå til innhold

Dere som introduserte grøt v 4 mnd alder....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge gikk det før dere var oppe i full porsjon? Og når begynte dere med grøtmåltid nr 2? Når på døgnet gis i tilfelle dette? Nå gir vi ett grøtmåltid pr dag, og det på kvelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ville gitt tidlig på dagen, itilfelle barnet reagerer... kjedelig å få det på natta... jeg begynte med maisgrøt rundt 4 mnd... prøvde noen dager bare med noen t-skeier, deretter lagde jeg fulle posjoner og ga han så lenge det ikke kom ut igjen... gikk ihvertfall bra med min gutt... husker ikke når jeg begynte med nr to, men tror det var rundt 5/6 mnd...

ser jeg leste spm ditt litt feil...:o) etter smaksprøvene hadde begynte jeg og å gi på kvelden.. nr toble til frokost... HS sa lunch, men jeg synes det var greiere med frokost...

håper du skjønner noe av det her... he he

Skrevet

I løpet av 14 dagers tid var vi oppe i 1 dl væske og tilsvarende med grøtpulver.

Grøtmåltid nummer to begynte jeg med da snuppa var 6 måneder. Dette gir jeg et sted mellom kl 09 - 10.30. Alt avhengig av når hun sover.

Skrevet

Jeg husker ikke hvor lang tid det tok før vi gav en full porsjon med grøt.

Lot gullet styre det selv (etter smaksprøve-perioden) ved at han spiste så mye han selv ville, så kastet vi resten. Gav mme etter grøten.

Når vi begynte med grøt var det til lunch/middag da vi syns at det fungerte best. Da vi etter hvert begynte med 2 grøtmåltider rundt 6 mnd., så gav vi morgen og kveld.

Skrevet

Tok vel en 14 dager til vi var oppi en full porsjon...etter å ha gitt grøt på kveldene noen uker,startet vi med formiddagsmat også..da most frukt eller grønnsaksmos.nå er hun 5mnd,og vi har begynnt med grøt på morgenen,hun vil ikke ha så mye mme på morgenen lengre,så da får hun grøt:)nam,nam, det er godt det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...