Gå til innhold

Vondt øverst i magen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler formen har vært elendig idag, trøtt som en strømpe om dagene og elendig samvittighet ovenfor sønnen min.. Han har værrt hjemme fra bhg idag, fordi han var litt kvalm.. kastet ikke opp..

Men det som bekymrer meg litt er at jeg etter middag fikk så vondt øverst i magen.. Jenten min inni der har flyttet ekstremt mye på seg også.. ålt seg rundt. Har kunnet kjenne rumpen flytte seg fra høyre mot venstre og tilbake flere ganger. Hun har gitt meg noen skikkelig vonde spark også. Men det er ikke vondt pga det tror jeg? Kan det være kynnere? Hadde ikke det sist jeg.. Men magen er ikke hardere enn ellers.. bare der rumpen til babyen er..

Noen andre som har sånne smerter?Har akkurat begynt på uke 32..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 34 og har mye vondt øverst i magen.har vært hos lege igår. hun sa at det er livmoren som presser mot magesekken.

ikke vær redd det er helt normalt (:

Skrevet

Samme her, er 31+3, har ofte vondt øverst i magen. Tror det er ganske normalt som det sies over her, pga. alt som fortrenges. Jeg får også oftere mageknip enn før.

Det som hjelper for meg er å strekke meg litt ut, ikke sitte fremoverbøyd, men heller litt bøyd bakover, med en god pute i ryggen :o)

Skrevet

Hvis du er bekymret ta kontakt med jordmor eller lege, for å være på den sikre siden!

Ett av symptomene på svangerskapsforgiftning er vondt øverst i magen.

Men såklart det er andre tegn i tillegg som eggenhvite i urin, feber, vondt i hodet , kvalme etc.

vil jo ikke skremme deg da...

Skrevet

samma her. Er i uke 32. Gjør sinnsykt vondt til tider. Men jeg hadde samme smertene før jeg ble gravid, og de gikk over når jeg ble gravid, så jeg trodde kanskje bare det var de smertene som er kommet tilbake. Men det spørs om det er press på magesekken da ja:)

Skrevet

Jeg får vel se det an litt... håper å få sendt sønnen min til besteforeldrene ett par dager, så får jeg kanskje slappet skikkelig av. Blir det ikke bedre får jeg vel kontakte lege.. Takk for tips og råd.

Skrevet

Det kan også være magemuskler og ribben som får litt mer oppmerksomhet enn de setter pris på. Jeg har hatt kjempevondt, spes på høyre side i et par mnd nå. Nesten som å få innvendig gnagsår tror jeg? Men det er jo fordi bebis trenger plass :)

Skrevet

Jeg har oxo vondt på høyre side øverst på magen, noen ganger en sviende smerte, spurte jm om dette, og hun sa at det kunne komme av at jeg har så mye halsbrann f.eks, og at det kan være press på både ribbein og magesekk... Jeg ble sjekket for sv.skapsforg, og det var det ikke. Jeg lurer oxo på om kanskje tarmene mine ligger der, for plutselig kommer det romle lyder derifra, spesielt hvis jeg bøyer meg fremover, sprøtt..... Kanskje det er babyen som promper......hihi.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...