karili Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Jeg er nå 30+3 og har kjent mye liv de siste dagene. I dag er babyen roligere, har kjent lite bevegelse sammenlignet med i går men ikke helt stille.Flere som har det slik? Når bør jeg reagere/sjekke om noe er galt?
kokosbolle Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Drikk noe kaldt og søtt, og legg deg ned og vent på bevegelsene hvis du er bekymret. Jeg er 31+3 nå, og min lille i magen har ganske likt aktivitetsmønster hver dag, så jeg ville kanskje reagert hvis han plutselig ble mye roligere. En grunn til det kan selvfølgelig være at din lille har endret posisjon i magen. Uansett, min jordmor har sagt at dersom man ikke kjennner bevegelser på 5 timer, og det ikke fungerer å drikke noe kaldt og søtt, skal en ringe føden. Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite ) Lykke til!
MM med spire Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 Jeg er 29+3 og har kjent mindre de siste 2 ukene. Før var det full sputer maaaange ganger om dagen. Nå er det mye roligere, og vanskeligere å telle... Men på ul og hos jordmor er de veldig fornøyde med bevegelser og aktivitet da, så mulig han bare sparker slik at jeg ikke kjenner det så godt...
kozemamma*nå 2 barnsmor* Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 32-33 u hver dag samme steder bevegelser..
Chiquita Bananas Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Jeg kjenner liv hver dag, men det er helst på morgenen og kvelden. Tror det er fordi han reagerer alltid når jeg ligger i senga. Kjenner han sparker myyye kraftigere. Men....det fins dager hvor han sparker litt lite og han har et lite mønster med at en sjelden gang i blant så merker jeg han nesten ikke en dag bare bittelitt svake spark - også får jeg to dager med maaaaaasse liv. Så du må bare bli kjent med babyen..... Er 33+5. Hvis babyen er såvidt livlig den rolige dagen eller det går to dager med lite liv - så ville jeg ha kontaktet noen. Det er bedre å sjekke for mye enn for lite ) Har du babywatcher så kan du sjekke om hjertelyden er like sterk for det eller svak - er den det så hadde jeg ringt på flekken.
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 1. november 2006 #6 Skrevet 1. november 2006 Er i uke 37. Synes det varierer litt fra dag til dag. Noen dager er det mer liv å røre enn andre. Blir du bekymret for lite liv er det bedre å gå til lege å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.
Hermine. Skrevet 1. november 2006 #7 Skrevet 1. november 2006 Går ganske jevnt og trutt hver dag med mye bulking og dytting, er ikke stille noe mer enn en time av gangen. Men innimellom tar han seg en skikkelig hviledag og er mest aktiv på morgenen og kvelden.. Synes det er litt skummelt de dagene for da blir jeg så på vakt.. men jm og legen sa det var elt greit så lenge han ikke bryter de vanlige periodene på morgen og kveld. kan ha mye med hva jeg spiser og hvor aktiv jeg er å gjøre, om jeg dysser ham mye i søvn eller ikke.. Jeg liker best når han er en superturner selv om det er slitsomt til tider, for da veit jeg at han har det bra!! :-)
Maisie Skrevet 1. november 2006 #8 Skrevet 1. november 2006 Er også 30+3. Har også det sånn at noen dager er han mer aktiv enn andre dager. I det siste har det vært mere glidende bevegelser enn tidligere, og mere spark innover og nedover - antar at han har snudd litt på seg. Han er også veldig aktiv rett før jeg sovner, og når jeg våkner. Kjenner også at jeg blir liksom mere engstelig når det er de rolige dagene. Det går en liten stund, og så er det sparking og dytting derinne, og da er litt sånn "puh!". Så selv om det er ganske ubehagelig til tider med mye sparking, så liker jeg også de dagene best ("Jada, lille venn, bare hopp på innvollene mine så mye du orker!")
Trinic Skrevet 2. november 2006 #9 Skrevet 2. november 2006 Dem sier det at sparking er tegn på trivsel. Jeg tror jenta mi stortrives, for å si det sånn:) Her er det ikke mye fred og ro, og sånn har det vært siden jeg begynte å kjenne noe i uke 20, tror jeg det var og nå er jeg 30+4. Men det roer seg kanskje litt ned når det begynner å bli trangt om plassen inni der.
Gjest Skrevet 2. november 2006 #10 Skrevet 2. november 2006 så lenge man kjenner hver dag så er det bra sier legen min... selv så han min lille inni magen en litt rar rytine, som vi har hatt siden uke 25, og det er en uke med MASSE liv, kjenner ting nesten hele tiden, før det er en uke hun er så rolig at jeg nesten ikke merker noe.. hater den rolige uken, er helt forferdelig, og har flere ganger måttet være inne på sjekk... men nå så er hun så stor så da kjenner jeg nesten alle bevegelser, er i uke 39. så de ter forskjellig hvordan man har det altså....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå