Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ikke det dumt da?

Da mister du jo retten til fødselpenger da, ikke særlig smart vel?

Og sykmeldt kan du være selv om du er arbeidsledig, da får du sykepenger fra arbeidskontoret/trygdekontoret i steden for arbeidsledighetstrygd.

Du kan være symmeldt uansett. Det betyr bare at du ikke kan jobbe eller søke om jobb nå, og at du må ta det med ro. Kan også være grunn til å søke om kommunale ytelser.

Er absolutt ikke lurt å si opp når man er sykmeldt, gravid eller ikke. Spesielt ikke gravid mener jeg da. Er ikke din feil at du er sykmeldt da.

Lykke til.

• 2 uker senere...

..og du mister IKKE retten til fødselspenger. må si det er litt ufint ¨å svare så bastant når man ikke har helt bellegg for det man sier..

er i nesten samme situasjon selv, og tro meg, har sjekket alt som går ann å sjekke..... byråkratiet er en eeeevig jungel.

i allefall, fødselspenger beregnes utifra din inntekt de siste 6 mnd som du har hatt inntekt. går du derimot på dagpenger, vil de seks BESTE mnd. (av de ti siste) bli beregningsgrunnlaget. har du en grunn til å være sykemeldt, så er jo dette i de aller fleste tilfeller mer lønnsomt enn å gå på daagpenger. jeg vil derfor råde deg til å enten "holde deg" sykemeldt hvis du har mulighet til det, men samtidig søke jobber som bare pokker. skulle du bli friskmeldt av legen din av en eller annen grunn, vil det jo være litt greit å ha en inntekt, og vanlig lønn er som regel mer enn dagpenger.. og bare gi f**** i å ha dårlig samvittighet, arbeidsgiver har ingen rett til å vite om din helsemessige situasjon.

jeg vil også råde deg til å ta en tur innom NAV (tidligere trygdekontoret). avtal en time, og spør om ALT. det er bedre å vite for mye enn for lite!

men tro meg, jeg vet hvor vanskelig dette er. det er mange kinkye situsjoner å komme opp i som gravid og arbeidsledig/sykemeldt...

spør meg gjerne hvis du lurer på mer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...