Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er d man kan slutte å bekymre seg for krybbedød. Hvor gamle er de eldste barna som har dødd av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eldste jeg har vært borti var 11 år, og JA det ble faktisk kalt krybbedød :-(

Hvis du går inn på dagbladet.no (vet ikke hvordan jeg lager link), så står det et stort stykker der i dag. Jeg har akkurat lest det :-)

Skrevet

Så med andre ord kan jeg ikke slutte å bekymre meg på flere år... Skremmende...

Skrevet

sier de ikke at det er størst fare for det de 6 første mnd?? Er ikke sikker altså...

Skrevet

Har hørt at når barnet er 1 år og eldre er sjansen uhyre sjelden for å dø i krybbedød...Så jeg vil si at du ikke trenger beskymre deg lengre når barnet har blitt 1 år....Å selvfølgelig finnes det unntak

Skrevet

Jeg syns du skal prøve å ikke tenke så mye på det jeg. Vet at det kan være vanskelig, tenker noen ganger på det selv og, men det blir fryktelig slitsomt for deg å gå å bekymre deg hele tiden.

Det er faktisk ganske sjeldent at det skjer. Det kan skje så mye rart, men vi kan ikke gå å tenke på det hele tiden.

Så lenge du har gjort det du kan gjøre for å minske risikoen, tror jeg det er lurt og godt for deg å ikke tenke så mye på det :)

Skrevet

Ja du har jo rett innstilling. Skulle egentlig hatt en storebror, men han døde av krybbedød når han var 7 mnd...Og Amalie er 6 mnd og en uke...

Skrevet

Beklager, det visste jeg ikke. Ja da skjønner jeg at du bekymrer deg litt ekstra.

Skrevet

Går bra, men er litt ekstra bekymra p.g.a. det og et par andre krybbedøder i familien... Er så redd for det.. Går å hører på henne hele tiden når hun sover...

Skrevet

Huff, det må være fryktelig for deg! Forstår deg godt. Vet ikke helt hva jeg skal si... Men det må bare gå bra.

Skrevet

Jeg har også vært veldig bekymra for dette med krybbedød. Har også et tilfelle av krybbedød i familien. Til slutt ble det så ille at jeg lå våken hele nettene og hørte etter at han pustet.

Da fikk jeg høre om babysense II. (en pustemonitor som registrer hvis barnet slutter å puste) Etter at jeg fikk den har jeg fått igjen nattesøvnen. Så jeg vil absolutt anbefale denne.

Skrevet

Har hørt om den, men har hørt om tilfeller der den ikke fungerte... Så ville ikke gitt meg no trygghet... Men roer seg nok når hun runder året....

Skrevet

En kompis av samboeren min døde i krybbedød i 20 årene.......... og største faren er mellom 2 og 4 måneder....

Skrevet

Hvilke tilfeller var det snakk om? Vet du hva årsaken var til at den ikke virket?

Vet de bruker den på flere sykehus, og antar at de ikke hadde gjort det viss den ikke var veldig sikker.

Den er selvsagt ingen garanti mot krybbedød, men skal normalt sett varsle om unormale tilstander. Vi har fått utslag på høy feber. Ellers ingenting.

Skrevet

jeg er så drittlei den møkka telefinen jeg alltid får jeg...vil du gi penger til krybbedød forening eller hva de kaller det..kan de ikke bare la vær å minne mødrene på det hele tiden, og ringe noen andre?????

Skrevet

Krybbedoed er per definisjon plutselig uforklarlig doed i barn under 2 aar, 95% av tilfellene skjer i det 1. leveaaret. Risikoen er stoerst mellom 2 og 4 maaneder, Det er feil aa kalle det krybbedoed dersom personen er 11 aar..............Uansett, ville tatt det opp med helsesoester eller noe, maa vaere slitsomt og vondt aa ha det saann, det er sikkert hjelp man kan faa for aa bearbeide denne angsten som jo er veldig forstaaelig i ditt tilfellle, men veldig synd at det oedelegger en tid som ellers jo skal vaere fantastisk.

Skrevet

Unnskyld... han på 20 år hadde krybbedød symptomer......

Skrevet

Kan tenke meg hvordan du har det... Selv har jeg ikke opplevd noen av mine nære miste barn i krybbedød, men jeg er fryktelig engstelig og stresset likevel. Nå som poden har flyttet inn på eget rom er det ekstra ille...sover fryktelig dårlig om natta, og gruer meg nesten for å legge meg...

Skrevet

Fetteren til mannen min mistet sin vakre prinsesse i krybbedød da hun var 11 måneder.

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå skjønner jeg hvorfor dette innlegget ble hentet opp igjen.. Herregud, så sjokkerende. Forferdelig. Hun var bekymret for dette. Men vet vi at det er sant da? At hun virkelig har mistet jenta si?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...