Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Var på jordmorsamtale idag. Og ks er ikke aktuelt foreløpig. Så da må jeg bare innstille meg på fødsel.... Skal ha noen samtaler til for å prøve å bli kvitt angsten min da.
trenger å være anonym nå Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Så kjedelig da! Når har du termin da?
Yvonnemor Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Så fint at du får oppfølging da. Man må ikke glemme at det stort sett er det beste både for mor og barn med en vanlig fødsel (selvfølgelig ikke for alle, er litt redd for å få kjeft for det...), så det går nok fint. Lykke til, håper du får god hjelp og oppfølging og at det går fint med både angst og fødsel.
Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 2. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2006 Har termin 11 februar. :-)
Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 2. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. november 2006 yvonneyvonne Hei. Har tre barn og har gått gjennom både fødsel og keisersnitt (haste) tidligere. Så grunnen til at jeg vil ha ks er ikke at jeg velger en "enkel" løsning. Er ikke smertene ved en vanlig fødsel jeg er redd for. Jeg er redd for at noe skal gå galt og at babyen kommer til å dø under fødselen eller at jeg ikke rekker dit i det hele tatt. Hadde morkakeløsning sist. Lå inne til observasjon da det skjedde. Og hvis jeg ikke hadde vært på sykehuset er det ikke sikkert at noen av oss hadde overlevd. Veldig traumatisk opplevelse som ikke er lett å komme over. Bekymrer meg mye dette svangerskapet. Og tror jeg hadde bekymret meg mindre om jeg hadde en dato for ks.
trenger å være anonym nå Skrevet 2. november 2006 #6 Skrevet 2. november 2006 Skjønner deg veldig godt. Har ikke opplevd det samme selv, men hadde en veldig traumatisk fødsel for 7 år siden. Og for å gjøre en lang historie kort, så endte det hele med at jeg har fått skikkelig angst for å føde igjen. Har snakket med to jordmødre som mener at jeg burde få KS denne gangen. Men da jeg kom til legen, fikk jeg beskjed at det ikke lå noen medisinske grunnlag for et ks. Men fikk heller ikke noe NEI fra henne heller. Skulle bli innkalt til ny samtale. Synes jeg ikke klarer å glede meg over svangerskapet i det hele tatt. Har ikke engang kjøpt inn noe klær enne. (er i uke 30)..... Hadde jeg fått det som jeg ville og fått en dato på ks så kunne jeg kanskje få slappet av litt... Termin 17 januar jeg.
Gjest Skrevet 2. november 2006 #7 Skrevet 2. november 2006 Hallo Jeg føler veldig med deg, har akkurat gått igjennom det samme selv, det var tøft men jeg fikk keisersnitt innvilget i siste mnd. ved at legen hjalp meg til et annet sykehus.Praksisen er veldig forskjellig fra sykehus til sykehus og fra lege til lege.Man må rett og slett finne ut hvor de er mest forståelsesfulle og medfølende overfor en stakkars gravid kvinne. Jeg var veldig deprimert hele svangerskapet mitt, men opplevde det som en stor lettelse og glede når jeg til slutt fikk mitt keisersnitt.For meg handlet det om å få respekt, bli hørt og trodd på . Håper det ordner seg for deg også til slutt!
Yvonnemor Skrevet 2. november 2006 #8 Skrevet 2. november 2006 Hei igjen. Jeg beklager hvis jeg ordla med feil, mente ikke på noen måte at ks er noen enkel løsning og det var derfor du ønsket det. Prøvde å muntre deg opp litt... ;-) Har selv født vaginalt tidligere og hadde en forferdelig opplevelse som endte med sykt barn (CP) som følge av fødselskomplikasjoner og skal ha ks denne gangen selv. Jeg har full forståelse for dine ønsker, og håper virkelig du kommer til en beslutning du er komfertabel med til slutt. Masse lykke til, jeg håper at det ordner seg på den ene eller andre måten og beklager virkelig hvis jeg såret deg, det var ikke meningen.
Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 3. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 3. november 2006 Nei da. Går helt bra det. Ville bare forklare hvorfor. :-) Liker ikke at andre kanskje skal tro at jeg vil ha ks fordi det er enkelt. Men ble ikke såret. Takk for lykkeønskningene. Nå vet jeg ikke helt hva jeg vil mest... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå