Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Når begynte dere å gi brød? Og hadde barnet fått tenner da?? Det jeg egentlig lurer på er om jeg kan gi brød når han ikke har fått en eneste tann.. Mulig dumt spørsmål, så jeg velger å være
Gjest Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Har begynt så vidt nå. Han er 6 mnd. Han har 2 tenner, men de trenger ikka ha tenner for å spise brødmat. Fikk beskjed om å bruke "gammelt" brød, altså brød som var 1-2 dager gammelt, slik at det ikke blir så deigete for de å spise og at det ikke svulmer så veldig i magen deres.
Tigerbabe Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 Ikke dumt spm.i det hele tatt! Jenta mi har fått brød i ca 1 måned, hun er 8 mnd gammel.Hun liker ikke grøt noe særlig, så hun får brødskiver i stedet. Jeg smører på pålegg, og så kutter jeg det opp i veldig små biter og gir det til henne. Barnet tygger med gommene. Jeg gir alltid fruktmos sammen med brødet.Det gjør at det er lettere og tygge pluss at jern blir lettere tatt opp i kroppen. Lykke til! (ps, jeg gir rugbrød nå som hun har fått brød i over 1 mnd.Sånt grovt med mye korn i .hun elsker det og det er rett og slett et vidundermiddel for magen....:-) Men jeg gir små biter om gangen, for det er litt hardere enn vanlig brød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå