Gå til innhold

Carpal tunnel syndrom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Var på samtale på sykehuset idag. Nevnte at jeg har vært nummen i hendene om natta og at det prikker en del. Heter Carpal tunnel syndrom. Kommer antagelig av at jeg har mye væske i kroppen. Det gjør at nervene i håndleddet kommer i klem. Ganske ubehagelig. Ble anbefalt å kjøpe skinner.

Gjorde det idag. Kostet 401 pr stykk. Rådyrt: Kr 802,- fordi jeg måtte ha to.

Hvis jeg ikke blir bedre i løpet av ei uke, blir jeg henvist til ortoped. De kan lage spesialtilpassede skinner eller eventuelt operere. Syntes det hørtes skummelt ut.

Håper det går over nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

usj... det hørtes ekkelt ut.... dyre saker du måtte kjøpe, men hjelper det er det vel verdt det:) håper de hjelper, hvis ikke får vi tro en ortoped kan hjelpe deg. god bedring og lykke til

Skrevet

Takk for det. :-)

Skrevet

halloen!!! e det sånn at du blir nummen i fingran?? og helt uten følelse om morran?? æ blei operert for det i des 05, i høyre handa. e helt bra i den nu, men venstre dovne bort når æ kjøre bil-les avisen osv. når æ gjør ting i høyde og litt bort i fra kroppen.

har prata med andre som har det samme m som ikke har blitt operet, du kan bli veldig bra m skinner, men husk at du må ikke fryse på fingran/handleddan da trekke blodåran seg enda mere sammen, og det blir mindre blodsirklasjon til nervetrådene.

Skrevet

Sånn var venstrehånden min på slutten av forrige svangerskap, og det varte til ca 5 uker etter fødsel. Da var alt vannet i kroppen borte, og heldigvis forsvant den nummenheten. Jeg fikk aldri vite noe om skinner! Godt at jeg vet det nå da, om det skulle dukke opp igjen=)

Skrevet

Det visste jeg ikke. Takk for infoen. Jeg ble jo nummen i fingrene når jeg kjørte bil også på mandag. Får passe på litt da. Lå med skinner i natt. Var ikke nummen i hendene i natt/morges. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...