Gå til innhold

Trodde fødselen hadde startet...Vannavgang? Rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 38 nå, og begynner å glede meg til å bli ferdig med fødselen.

I går kveld på selveste Halloween kvelden trodde jeg virkelig at fødsel var i gang. det startet med sterke kynnere, så jeg tenkte at det beste ville være å legge seg i badekaret å roe ned dem. Deretter gikk jeg og la meg i senga for å se på Greys Anatomy...Kjente at jeg fremdeles hadde tak i mage og rygg, og da jeg skulle reise meg for å gå på toalettet i pausen, kjente jeg masse vann som rant nedover beina. Trusa var helt våt. Var overbevist om at vannet hadde gått, og ringte til føden på Riksen. De sa at jeg kunne komme inn med en gang.

Så vi fikk svigermor til å komme til oss for å passe 5 åringen, så dro mannen min og jeg avgårde.

Da vi kom til Riksen målte de CTG, og kjente på magen. Hodet hadde festet seg, og jeg fikk på et bind men det kom ikke noe mer vann.

Etter undersøkelser med CTG og urinprøver ble jeg sendt hjem. De sa at det ikke var vannavgang. det kunne de lukte. Det kunne være det at jeg nylig hadde badet i kombinasjon med utflod.Riene som jeg hadde var modningsrier

En litt flau opplevelse egentlig...Følte meg litt lurt, på en litt rar måte av egen kropp. Var skuffet også over at det ikke var noe da jeg er rimelig klar for å bli ferdig med denne graviditeten. Men trøster meg med at det ikke er lenge igjen uansett.

Noen andre som har opplevd bomtur på føden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff, det er så trist å bare bli sendt hjem fra føden etter en falsk alarm! Særlig når man går gjennom gangen og ser de andre mammane trille på de små nurkene sine - de er så glade og stolte - og ferdige!!!

Jeg var på føden for tre uker siden med falske rier - de var faktisk helt etter boka, bare ikke effektive... Har liksom ventet spent på at noe skal skje hele tiden etterpå det. Siden noe var i gang - fikk tross alt 1 cm åpning og kort mormunn.

Har menstermin idag og Ul termin fredag, så jeg SKAL føde i løpet av 2.11!!! :-p Skulle ønske det var så lett!

Skrevet

Takk for svar.

Ja, det er akkurat slik det føles! At man kjenner stikk av missunnelse på de som er ferdige, og at man bare har lyst til å ta tak i nærmeste lege å si "sett i gang fødselen nå, jeg er så lei!" Men man kan jo ikke gjøre det heller, fordi de vet jo hva de driver med ...får man håpe.

Takk for gode råd i forbindelse med fødselsbrev, Big Mama! Jeg fikk endel gode ideer fra ditt brev som jeg leverte på føden i går. De synes det var et kjempebra brev!!! Takk for inspirasjonen.

Var også inne på den kattesiden du anbefalte i dag, og den var hysterisk morsom! Min sønn på 5 år, synes den var sinnsykt morsom. Han lo så utroolig godt!

Får håpe at du ikke må vente alt for lenge med å føde nå!!! Det skjer nok i løpet av ett par dager skal du se!

Krysser fingrene for deg!

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende ord! Så koselig :-() Og jeg ble kjempe glad for å høre at du kunne bruke brevet mitt!!! Blir litt stolt nå :-D

Jeg tør nesten ikke si det høyt, men jeg har hatt veldig sterke kynnere i hele dag, sånn at jeg må puste ekstra og blir litt svimmel. De er ganske vonde til tider og... Så jeg krysser alt som krysses kan og håper at de ikke går over - men blir skikkelig vonde og regelmessige!

Tror jeg skal gå meg en tur eller noe, få litt fart på sakene! Det hadde vært veldig morsomt om det ble en aan i elvete - unge, for mannen min er helt overbevist om det!

Jeg har forresten også opplevd det med vannet fra badekaret - i uke 28. Har faktisk ikke fortalt noen i familien om det, men da var vi på sykehuset, og siden det var så tidlig ble legen tilkalt og de undersøkte meg ganske nøye - UL og alt. Huff, det var så flaut da jeg forsto hva det var. Har nesten ikke turt å bade senere, redd for å gå glipp av vannavgang liksom :-) Eller bli sånn hysterisk - løpe ned dørene på føden - dame!

Den gangen var jeg glad for falsk alarm da... 28 er litt vel tidlig.

Var det den dansende katten dere så på? Jeg synes den er så morsom, men det var visst ganske mange som ikke kunne se humoren i den... Det er godt å høre at jeg ikke er den eneste som ler av sånne ting!!! Føler meg litt utenfor på skravlesiden av og til - det er jo ikke alltid man har like verdier osv...

Puster fødestøv på deg *blås*! Håper ikke du heller må vente så mye lengere nå! Vi vil kose nurka våre NÅ!

Skrevet

Blåser fødestøv tilbake på deg, Big Mama!!! *Blås!*Har det skjedd noe i løpet av natta?

Godt å vite at det er flere av oss som har misforstått vannavgang.

Nå vil sønnen min se den dansende katten igjen! Han elsker den, og jeg også!

Håper å bli holdt oppdatert om hva som skjer med deg! Dette skal gå så bra for oss begge, Big Mama!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...