Gå til innhold

Trenger râd for fast fôde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne â jobbe 8 Januar 2007 og lillegutt vil da vaere ca 6 mnd gammel.

Nâr burde jeg begynne med fast fôde og hva slags fast fôde?

Kan jeg starte med grônnsaker?

Hvor ofte skal de da ha fast fôde og hvor ofte skal de ha melk pâ dagen?

Har tenkt til â fortsette â amme morgen og kveld mens jeg jobber.

Er dette riktig.

Ammer kl 07h00 og nâr skal han da spise neste gang og hva og hvor ofte pâ dagen?

Jeg har fryst ned endel mm sâ pâ begynnelsen kan jeg gi mm til barnepasser slik at han fâr det istedenfor mme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han går greit opp i vekt haster det ikke med å introdusere fast føde, men hvis han går for lite opp i vekt eller du føler det blir for mye amming,- evt han er veldig interresert i deres mat kan du starte med fast føde fra 4 mnd. Hva du starter med blir opp til dere.

Man starter med små smaker for å se om det blir reaksjoner - år det bra og barnet er interresrt øker man forsiktig opp til full porsjon- etter en stund kan man prøve videre med annen fast føde - alle barn bruker ulik tid på introduksjonen. For noen går det månedsvis med små smaker før det løsner og blir porsjoner.. Fint å fortsette med å amme morgen og kveld. Skulle det vise seg at det går tregt med fast føde er det helt greit å gi mme eller mm på flaske. Og husk at du har rett på ammefri (enten du pumper deg på jobb, får barnet til jobben for å ammes eller du korter ned dagen) Se http://www.ammehjelpen.no

i menyen finner du rettigheter.....

Skrevet

se også tråden anbefalinger for spedbarnsernæring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...