Gå til innhold

April: Vil ikkje ha anna enn pupp!


huldretussa+

Anbefalte innlegg

Lurte på om det er fleire som har samme problemet? Prøvde å begynne med risgraut for 3 veker sidan litt før tulla vart 6 mnd, var ved godt mot i starten då ho ville ha dei 2-3 skeiene som eg tilbaud. Men det var berre dei to første gongene. No vil ho ikkje ha noko ting, ho bit tenna saman og snur hovudet vekk eg må vente til ho prater eller smiler for å prøve å smette inn med skeia.

 

Har prøvd å gi henne litt forskjellig risgrøt med morsmelk, risgrøt med eple, potetmos men ho vil ikkje ha noko. Det einaste ho liker er nypeekstrakt, det går unna! Ellers så vrenger ho leppa inntil ho får pupp.

 

Har også prøvd å gi henne til forskjellig tidspunkt på dagen slik at ho skulle vera mest mogelig opplagt og passe sulten, alt uten hell.

 

Kan nokon hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei..

Kjenner til dette problemet. Vi begynte å prøve å gi gutten vår grøt da han var 6mnd. Smakte litt men fattet ikke mer interesse. Prøvde ulike typer. Fikk råd på helsestasjonen om å prøve middag, men ikke særlig hell der heller.. Pupp var det eneste.. Etter å strevd i en måned vil han ha grøt.. Pappa prøvde å gi i stedet så han ikke luktet melk fra meg. Da spiste han. Ga heler ikke pupp først. Så nå spiser han grøt morgen å kveld uten problem. Går til og med bra at jeg gir han.. Hvetegrøt med frukt er den grøt typen han nå liker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det akkurat likt, gullet vårt spiste litt i begynnelsen (en mnd siden), men nå er det bare så vidt det går noe inn!

 

Snakket med HS om dette, og de sa at dette er relativt vanlig problem når det fullammes til 6 mnd.

 

Må innrømme jeg synes det er "godt" å høre flere har det slik. Ikke legger minsten her på seg nok heller for tiden og pupping er visst kjempekjedelig på dagtid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med samme problemet, men har fått et tips som jeg håper kan gå- og som kanskje kan hjelpe deg også?

Etter mye mislykket grøt utprøving har vi bare fruktmos igjen som han aksepterer under tvil. Leste at maten helst skulle være ganske tyntflytende i starten så nå tynner vi ut litt fruktmos med vann og forsøker å involvere han litt i spisingen. Han er blitt utrolig skeptisk til alt som kommer på skje så hvis vi dypper fingeren i maten og lar han suge på den har han lettere for å ta skjeen etterpå. Tenkte vi gradvis skulle starte med fruktmos og sakte blande den ut med mer og mer grøt, hørt at det kan funke....

Hs hos oss mente at risgrøt ikke smakte fullt så godt som hirse og mais, men du har vel gjerne prøvd ut forskjellige typer....

Fortell hvordan det går da, kanskje du serverer løsningen tilslutt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips!

Ho elskar å ta i alt med fingrane så det lar eg henne berre få lov til, gjekk også litt betre etter at ho fekk lov til å holde ei skei sjølv, blir utrulig mykje gris då, men det får gå;)Til å begynne med pumpa eg meg og hadde oppi grauten men det vart så tynt og så mykje gris at det gidd eg ikkje lenger..

 

Eg har prøvd forskjellige typer grøt ja, og det går litt lettare no med mais- og hvetegrøt. Ho har i alle fall skjønt at ho må svelge det ho får i munnen! Men ho et langt i frå ein halv porsjon enda. Ser ut til at ho trivs betre med å ete litt og heller fleire gonger for dagen. Desverre ho får nok ikkje i seg nok, ho har begynt å våkne på natta igjen! Utrulig slitsomt..me er konstant trøtt og i mangel på overskudd.

 

Vel, vel me er ikkje heilt fornøgde enda men skal seie i frå dersom eg kjem på noko genialt. Tusen takk for hjelpa og dersom nokon andre sit inne med noko blir eg berre glad for å høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kommet et steg til på veien.... Vi har grøten i et glass som han får lov til å drikke av mens han sitter på fanget. Den er ganske tynflytende da... Har skjea i glasset og forsøker å gi litt med den innimellom- slik at han skal forstå at "skjeen er min venn" hehe.... Grøten går ned på høykant, så utfordringen nå er å kun bruke skje.... Føler at dette kan ta evigheter å få til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 5 uker senere...

Ville berre seie at det stort sett går bra med grøt no! Ho har fire tenner så eg har gitt henne ein del brødmat og banan, ho elskar å få samme maten ho ser meg og pappaen et;)

 

Men det tar lang tid før ho venner seg til nye smaker, middag er ho ikkje spesielt begeistra for. Ja,ja, det viktigaste er jo at ho får i seg nok jern som eg antar ho får i den berika grøten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...