Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Heisann! Jeg er inne i mi 27. uke og strutter av energi. Jeg har vært frisk og rask hele svangerskapet heldigvis men jeg har gått opp 20 kg allerede!!! Det er jo helt forferdelig!! Hehe!! Jeg kommer fra et lite sted og her har de jo aldri hørt om svangerskapstrim eller noe som helst. Så jeg lurer litt på å begynne å trene litt for meg selv hjemme bare for å holde meg litt i form og ikke minst for å få ut litt energi. Derfor lurer jeg på om noen har noen tips om hva jeg enkelt kan gjøre selv. Jeg har ikke noen apparater hjemme, bare et treningsstrikk. :-) Går det bra å trene yoga eller pilates når men er gravid? Tenkte jeg kanskje kunne gå til innkjøp av en treningsvideo av et slag?
♥ Bøllefrøet ♥ Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Ja, hvis du går inn på www.yogating.no finner du en dvd med yoga for gravide:D Jeg var der inne igår og kjøpte den + 4,5 mm matte. Den anbefales fra uke 14, så jeg begynner med den neste uke, siden jeg er 13+1 nå!!
Bea80 & Gullgutten Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 yogayoga.no har også dvd for gravide ;)
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Ellers har man jo alltids å gå turer. Det blir vel anbefalt 30 min hver dag uansett om man er gravid eller ikke. Dersom dere har svømmehall er det en skånsom måte å trene på.
Gjest Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Har hørt at en del av øvelsene i Pilates ikke er lure når man er gravid..og det er jo ikke da lett å vite når man er nybegynner selv. Også bør du ikke gjøre tradisjonelle sit-ups fordi det kan gjøre at magemusklene dine ikke er så fine etter fødselen Prøv heller yoga eller svømming. Ellers fins det også dvd'er med mer generelle øvelser for gravide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå