Gå til innhold

Trenger hjelp til dette!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor lenge det er vanlig å jobbe i helsevesenet når man går gravid?? Jeg jobber annenhver helg i hjemmesykepleien, for å spe på studielånet, og har noen tunge løft der!! Er derfor redd jeg ikke kommer til å orke å jobbe der hele graviditeten!!

Et annet spørsmål: er nå i uke 13, og lurer på når det er vanlig å søke om fødselspermisjon på jobben...??

Alle svar settes pris på!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror du bør søke ca 3 mnd før du skal i permisjon..........Sjekk ut på www.nav.no

Skrevet

Synes du skal høre med lege/jordmor om de tunge løftene, og se om det går an å tilrettelegge jobben bedre for deg (høres kanskje vanskelig ut å få til i hjemmesykepleien?).

Hvis lege/jordmor synes du har for mange tunge løft, og arbeidsplassen ikke kan tilrettelegges, har du krav på svangerskapspermisjon.

Husk å unngå tunge løft når du er gravid ikke bare handler om hvor mye du orker, men også om hva som er bra for deg og babyen:-)

Skrevet

Det jeg tenker på også!! Det er ikke bare løft, det er å dra i pasienter, for å få de godt til rette i sengen... og dette vil jeg ærlig talt ikke...

Jeg jobber kveldsvakter en helg i mnd, og da er det mest tunge løft...

Jeg tar en prat med gynekologen, og hører med jordmor hvis hun er der!!

Skrevet

lykke til, da!

holder du oss oppdatert på hvordan det går?

Skrevet

Ja, det skal jeg!! skal fortelle nyheten på jobben til helgen, så jeg er spent på hvordan det går da!!

Skrevet

Jeg jobber som sykepleier på sykehjem, og har jobbet fullt til nå (uke 27) Fra nå av er jeg sykemeldt fra kvelder og helger fordi det blir mye løping siden jeg da har ansvar for 4 avdelinger (20 % av stillingen). Med mitt første barn jobbet jeg på samme sted som pleieassistent, og jobbet fullt helt frem til jeg gikk i permisjon. Løfte - og forflytningsteknikk er VELDIG viktig i en slik jobb, ellers kan du ødelegge ryggen din skikkelig!!!

Skrevet

Hei. Jeg er i uke 23 og jobber som hjelpepleier på gamlehjem og i hjemmesykepleien. Da jeg fortalte arbeidsgiveren min at jeg var gravid, fikk jeg tilrettelagt arbeidet mitt. Jeg slipper å ta tunge pasienter,tunge løft osv. Du har krav på og få arbeidet tilrettelagt for deg. Lykke til videre:)

Skrevet

Tusen takk for svar!! Det gjorde meg litt mer beroliget!!!

Skrevet

Jeg jobber som pleieassistent ved siden av studiene, og på min jobb er de flinke til å tilrettelegge for meg som gravid. De tyngste pasientene slipper jeg unna og jeg står heller og smører mat til kvelds enn å være i stell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...