Gå til innhold

pottetrening

Anbefalte innlegg

Skrevet

får det ikke helt til, har en gutt.

Nå har jeg sittet sammen med han, på potta, sunget, lekt, nevnet hundre ganger at nå skal vi bæsje etc, 3-4 ganger.

Men det går ikke, kommer ingenting. Er det slik at jeg må ha mer tålmodighet med han?elller....gjør jeg noe feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han da? Har prøvd litt med min gutt på 19mnd, men han bruker bare potta til bil ;) Men tisset faktisk på den for første gang idag... Da var jeg stolt da!

Men han har akkurat blitt storebror, så jeg tror ikke det er det rette tidspunket å pottetrene han på!

Skrevet

Leste en undersøkelse som var gjort på dette med pottetrening, og de var kommet frem til at man ikke burde begynne med intensiv pottetrening før barnet var 27 mnd.

Ellers ser jeg ikke noe grunn til å stresse med dette, når barnet begynner å vise interesse for doen, eller ønsker å skifte bleie hver eneste gang h*n tisser eller bæsjer, så ville jeg begynt.

Min eldste sluttet med helt med bleie, både dag og natt, da han var 2 år og 11 mnd. Da var det bare caa to uker siden han gikk på do og tisset for første gang. Jeg tenkte aldri på at jeg skulle drive å trene med ham, han fikk ta det når han var klar. Litt som det å gå tenker jeg!

Skrevet

bare lurer, men hva er skadene ..hvis man begynner med pottetrening før barnet er feks 2 år...?noen som vet..artikkel å vise hen til?bare lurer

Skrevet

Husker ikke hvor jeg leste det, det er ett par år siden. Det var i ett eller annet barnemagasin. Det var vel det at barna fikk litt "potteskrekk" dersom man begynte for tidlig, og det viste det seg at de ble senere tørr enn barn som begynte med pottetrening senere enn 27 mnd.

Men de betyr jo ikke at ingen kan slutte før, jeg kjenner flere som har sluttet tidlig. Men felles for dem alle var at barna selv tok initiativ til å gå på potte/do.

Skrevet

Jenta mi begynte med å tisse på potta da hun var 11mnd. Fra den alderen tisset hun fast på potta hver morgen og kveld.

Gutten min er 14 mnd nå men han har ingen intr av potta annet enn å tre den over hodet samt kjøre bil med den.. Så han er ikke moden for pottetrening enda. Stresser ikke med det heller. Det kommer etterhvert.

Skrevet

Det er veeeldig individuelt, men du vil sikkert merke det litt når de begynner å bli klare for det

Snuppa mi er 14 mnd og det blir nok lenge til vi prøver ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...