Gå til innhold

Er hun virkelig så liten???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av kommentarene at jenta mi er liten og at hun ikke vokser så mye. Kjedelig å høre det hele tiden.

Hun var 77 cm lang og veide 9040 kg på femten månder kontroll.

Flere med små barn??? Hvor store var de rundt 15 mnd???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla vår var 67 cm og 8500 g på 15mnd-kontrollen. Prematur og mye syk. Nå er hun 18 mnd, og hele 70 cm. :) Og vekta har stått i ro.

Skrevet

Vår lille herremann er 15 mnd og veier ca 9 kg og er 82 cm lang.

HS har stresset med dette siden han var født... var 3260 da han var født.

Har nå flyttet og fått en ny HS som ikke stresse med det i det hele tatt og sier at så lenge han spiser normalt og ellers trives så er det ikke noe å tenke på.

Skrevet

Begge mine har vært litt små av vekst, de har lagt et lite stykke under gjennomsnittet hele veien. Jeg tror ikke datteren min kommer til å være større enn din når hun blir 15 mnd. Helsesøsteren vår har aldri stresset med det, barna er bare små og nette.

Nå har sønnen min blitt 4 år, og på kontrollen nå var han endelig kommet opp på gjennomsnittet, både i høyde og vekt. Så det tok litt tid - men som sagt, det er ikke noe å stresse for.

Irriterer meg at folk alltid må kommentere slikt - enten er man for stor, eller så er man for liten. Barna er perfekte akkurat slik de er synes jeg:)

Skrevet

Mi var 9200 gram og 75 cm på 13 mnd

Mange sier hun er lita, men jeg sier hun er akkurat passe stor til seg selv:) Hun har alltid ligget langt nede på vekstkurven men hun følger sin egen kurve helt fint:)

Så lenge de vokser og legger på seg og HS ikke mener det er grunn til bekymring, er det bare til å slappe helt av :)

Skrevet

mi er nå 18 mnd og veier ikke 10 kg enda... og er 79.5 cm...

Skrevet

Jeg målte vesla på 15 mnd i dag, uoffisiell hjemmemåling, altså. 74 cm, og vekta står vel i forhold.

Det er "tradisjon" for små damer i familien, så jeg bryr meg ikke om at hun er liten. Er enig i at folk kan slutte å mase!

Skrevet

Datteren min er 2 år, og hun ble født tre uker før termin. Siste kontroll var hun 78 cm. og var rast ned til 8400 gram pga. mange sykdomsrunder etter hverandre, ingen kjempe-unge akkurat. Ingen av oss foreldrene er særlig stor og resten av slekta er lave. Har vært til utredning hos lege, tatt blodprøver men alt er normalt.

Skrevet

Jenta mi er vel mindre... Ved 12 mnd var hun 74 cm og rundt 8 kg.

Sist vi målte henne var hun ca 80 cm og 10 kg, da var hun 20 mnd.

Skrevet

Min gutt var bittlelitt større enn jenta di på 15 mndskontrollen. Hadde nesten ikke lagt på seg siden 12 mndskontrollen. HS sa dette var helt ok, hun så han var aktiv og fornøyd. Han spiste bra. Etter dette har han hatt en periode med vekst, og er nå 22 mnd og vel 11,5 kg. Han er slank, men sprek.

Skrevet

Min gutt er nesten 13 mnd, og er 77 cm og veier 8680 gram. Ikke store karen han heller. Klorer seg foreløpig fast på den laveste kurven på percentilskjemaet:) Godt de er forskjellige de små:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...