Gå til innhold

Jippi, ny, fast jobb til tross for graviditet;)

Anbefalte innlegg

Jeg fortalte på jobbintervju at jeg er gravid (selv om jeg bare var 8+2 da jeg var på intervjuet) for jeg ville være ærlig og ikke slippe en bombe og bli mislikt senere. Og så fikk jeg jobben allikevel!!! Er så overlykkelig, dette er en jobb jeg har lengtet lenge etter! Får ikke jobbet der mer enn 4 1/2 mnd før permisjonen da, men jeg kommer jo tilbake etterpå. Og jeg er veldig glad jeg fortalte at jeg var gravid, så vet de hva de får og jeg slipper "surt" arbeidsmiljø hvis jeg fortalte det etter ansettelsen. Så nå får jeg krysse fingrene for at jeg er frisk resten av graviditeten da;)

Fortsetter under...

Så flott! Da har du all grunn til å være stolt. Når man ansetter en gravig kvinne er dette som regel en person man virkelig har tro på, en man vil "sikre seg" fremover. Gody jobba, Sunny!

Nå kan du spise junk med god samvittighet;=))

Så flott!! Gratulerer!!!

Og sikkert MYE bedre følelse å få jobben nå, enn om du hadde måttet fortelle om graviditeten i ettertid.

Nå vet du iallefall at du virkelig er velkommen der, hadde nok veldig lyst å ansette deg siden de gjør til tross for permisjon etter så kort tid!

Kanskje det var nettopp ærligheten din de satte ekstra pris på da!! Viser jo at du er til stole på, for det er IKKE alle som hadde sagt noe.

Annonse

Gratulerer!! Du må ha gjort et kjempeinntrykk!!

Jeg har også nettopp blitt lovet ny og bedre jobb, like før jeg ble gravid. Skal dit for å skrive kontrakt i morgen, er det slemt av meg å ikke si noe ennå? Er jo ikke alle som vet det selv engang i 5-6 uke.

Ja, jeg fikk litt troen på at det finnes arbeidsgivere som ikke diskriminerer gravide nå ja:) Men det er en kvinnelig arbeidsgiver da, det har sikkert endel å si!

Og Isadora, det er ikke slemt av deg å ikke si noe om graviditet på jobbintervju, det er jo det man egentlig anbefaler.. Og hvis du bare er i uke 5-6 så kan du jo late som senere at du ikke visste noe selv enda.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...