Gå til innhold

hvor mye har dere lagt på dere?


nicken

Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg har lagt på meg 2 kg, er 8+6 på vei.......

 

Er mye sliten og trøtt og da blir det minimalt med mosjon............

 

Er det for mange kilo?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg veit ikke hva som er vanlig å legge på seg, jeg for min del er mye kvalm og kaster opp så jeg har gått ned to kilo, ikke noe gøy det heller akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt av 2 kg jeg! Er 7 pluss 6 på vei!

Men hadde ikke forventet noe annent enda, har ikke matlyst og er kvalm:( Kiloene kommer nok etter hvert:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ja det skjønner jeg........

 

men jeg har litt å ta i fra før av så derfor synes jeg det var litt mye med to kilo allerede.

 

Jeg er kvalm også - men kaster ikke opp.

 

Ingefærkapslene funker veldig bra på meg - mot kvalmen!

 

Trøsteklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei...jeg har gått ned to kg og gått opp en etter det....men veier mindre enn før jeg ble gravid...selv med to krabater har jeg ikke gått opp...rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, egentlig så skal man vel teoretisk sett ikke legge på seg i 1.trimester, men vi mennesker er forskjellig, og mange gravide vil lagre reserver også veldig tidelig i svangerskapet for å ha til amming senere, så 2 kg høres egentlig helt greit ut det :-) Er en dag kortere på vei enn deg og har ikke gått opp noe enda, eller dvs, jeg gikk ned et kg og har gått opp igjen det kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er litt pinlig, men jeg har faktisk gått opp fem kilo, er 11+5. Men til mitt forsvar går jeg veldig fort både opp og ned i vekt da. Normal-vakta mi veksler med oppimot ti kilo. (men det er allikevel første gang jeg veier så mye som nå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man veie seg når man er gravid? Jeg har ikke veid meg på sikkert 10 år! Tenker heller på når klærne passer eller ikke. Blir så deppa fort av et tall, når du egentlig kanskje er fornøyd med kroppen. Men siden man er gravid,så må man vel kanskje følge med på vekta???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i åttende uke og har ikke lagt på meg noe så langt. Jeg bryr meg ikke så mye om når kiloene kommer eller hvor mange de lir så lenge jeg spiser normalt og ikke stapper i meg snop og sånt. Regner med at kroppen styrere matinntaket selv. Hvis man går opp veldig mye kan man jo komme i faresonen for svangerskapsdiabetes, men da skal man ha lagt på seg mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i åttende uke og har ikke lagt på meg noe så langt. Jeg bryr meg ikke så mye om når kiloene kommer eller hvor mange de lir så lenge jeg spiser normalt og ikke stapper i meg snop og sånt. Regner med at kroppen styrere matinntaket selv. Hvis man går opp veldig mye kan man jo komme i faresonen for svangerskapsdiabetes, men da skal man ha lagt på seg mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i åttende uke og har ikke lagt på meg noe så langt. Jeg bryr meg ikke så mye om når kiloene kommer eller hvor mange de lir så lenge jeg spiser normalt og ikke stapper i meg snop og sånt. Regner med at kroppen styrere matinntaket selv. Hvis man går opp veldig mye kan man jo komme i faresonen for svangerskapsdiabetes, men da skal man ha lagt på seg mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei!

 

Jeg er 11+3, og har gått ned 3,5 kilo.. Enten man går litt opp eller ned i begynnelsen, så er det veldig normalt, det skjer mye forandringer i kroppen. Tror ikke du trenger å bekymre deg. Dessuten får man ofte energien tilbake etter 12 uker eller utover, og da kan man jo bevege seg litt hvis man vil! Lykke til videre.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hae?? 2kg er ingenting da:)

jeg veide 53 foer SV. og ble 63 mens jeg gikk gravid.. naa er jeg paa 60kg! saa naa maa jeg ta vekk de ekstra kg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

obs.. trodde du var i 8mnd jeg da.. tok feil, saa da trekker jeg HAE? tilbake!! hehe.. men det er fortsatt heeelt normalt.. jeg la paa meg ca 10 kg.. og det kom tidlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vekt jeg:)

Fått litt rund mage, og har dårlig matlyst, så det går vel opp i opp tenker jeg..Hvis man spiser noenlunde sunt og beveger seg litt er vel ikke vekta noe å bekymre seg for. Men om noen mnd. blir det morsomt å veie seg hos jordmor;) Gleder meg allerede!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i 9.uke nå, har gått ned 3 kg, orker jo ikke spise og er kvalm hele tiden... Er ca. som i forrige svangerskap, men jeg la på meg 14 kg til sammen da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Off..jeg er så redd for å bli kvalm jeg..Veier 49 kg og har ikke lyst til å bli tynnere..Er 6+1 idag...Håper jeg legger på meg litt snart. Har hvertfall en veldig matlyst.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilhører ikke første tri, men følte jeg ville komme med noen ord.

 

jeg må bare si at det tydeligvis er lett for enkelte å gå opp i vekt...

Ser bare på meg selv, sliter som pokker om dagen. Jeg gikk opp 3 kilo mellom første dag i siste mens og da jeg tok test 5 uker senere...

Er nå 21+ 5.. har gått opp 12 kg allerede. de siste 5 kiloene kom nå på 10 dager, siden forrige kontroll.............. Da er det virkelig lov å klage synes jeg. trodde liksom bomben kom for en måned siden da jeg brått la på meg 2 kilo på en uke, men den gang ei.... Jeg veide 75 kg da jeg ble gravid, og er 177cm høy, og har for pokker 19 uker igjen!!!!

Må innrømme at jeg har et snev av PANIKK JA!! Dette er mitt andre svangerskap, og forrige gang la jeg på 23kg, slet som rakkern med å få det av også, så dette er ikke gøy. Sliter med litt lav hb, blodtrykket er ikke helt stabilt, grusom hodepine, svimmel, bekkenløsning, stoffskifte som ikke er helt bra og er generelt

mye i dårlig form og klarer ikke bevege meg det jeg hadde planer om på forhånd.

 

Så... hva mer kan man ønske seg... he he, en stor melkesjokolade hadde vært tingen... men kanskje ikke nei.

 

Bare en ting å gjøre folkens, glede seg til det store som snart skal skje....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei!

 

Jeg er 7+3 og har gått ned 3 kilo. Er kvalm og eier ikke matlyst:(

Men det er nok normalt å gå opp noen kilo også. Ved forrige graviditet gikk jeg opp 4 kilo de første 12 ukene.(var ikke kvalm da)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg aner ikke hvor mye jeg har lagt på meg, og det er også helt uvesentlig akkurat nå!

Spis sundt og ikke stapp i deg, ellers må kroppen få jobbe på egenhånd. Noen legger mye på seg, andre lite. Uansett er det altfor tidlig å bestemme om man har lagt på seg for mye nå i 1 trimester! :o)

Runder du 30+ vet du at du har et case! ;o) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...