Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Har en sønn på 19mnd som veier hele 15,4 kg. Måtte veie ham hos legen igår, da han måtte ha vekt tilpassede medisiner... Høyde aner jeg ikke, men er over 86 cm, for de klære er for små for lengst... Bør jeg bekymre med over vekta? Han har meget kraftig beinbygning da...
blond Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Så lenge han spiser sunt og allsidig samt er i fysisk aktivitet hver dag, tror jeg ikke det, men jeg ville nok gått inn for en lettere type melk og kuttet ut søtt og "unødvendig" fett som for eksempel majones på salami.. Sa legen noe om dette? Kanskje vekten hans blir påvirket av medisinene han får?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 Neida, legen sa ikke noe om vekta hans... Bare at han er en god gutt =) Han får ikke søtt, annet enn kanskje noen potetskruer på lørdagskvelden. Ikke får han majones eller sånne "fete" ting. Drikker nesten ikke melk, men om han først gjør det, er det lettmelk det går i... Dessuten løper han HEEEEEEELE dagen =) Neida, medisinene er bare mot bronkitt, men må doseres etter vekta
blond Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Da skal du bare være fornøyd! Ingen vits i å lage problemer og bekymringer ut av ingenting!
05-10-15 Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Gutten min er også 19 mnd. og omtrent like stor som det du beskriver. Veier rundt 15 kg og klærne i 92 begynner å bli for små nå. Har ikke fått kommentarer på annet enn at han er en stor gutt hos helsesøster. Vekt og høyde har til nå vært greie i forhold til hverandre. Han spiser sunn mat (får kun snop en gang i blant), og er nesten aldri syk. Han utvikler seg ellers greit på alle måter, men så var det disse genene da... Som han dessverre har fra begge sider.
Aga:-) Skrevet 1. november 2006 #6 Skrevet 1. november 2006 Johannes er 22 mnd, veier 16 kilo og er 92 cm. Har et sunt og godt kosthold, og får sjelden kaker og annen usunn og fetende mat. Så lenge vekta ikke er et resultat av dårlig kosthold, og barna er normalt aktive, tror jeg vi kan ta det med ro:-)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2006 #7 Skrevet 2. november 2006 Min 20 mnd gamle gutt er stor og har vært det siden fødselen (4400+54). Vet ikke akkurat målene nå, men han er helt sikkert 15 kilo og godt over 86 cm. Han er kraftig bygget, tett liksom. Han er ikke tykk og spiser sunt, er rak i ryggen og superaktiv. Når jeg ser på faren skjønner jeg jo hvor det kommer fra da:)
Smellkyss Skrevet 2. november 2006 #8 Skrevet 2. november 2006 Har en sønn på 15 mnd som veier 14 kg, men vet ikke helt lengden. Bruker str.86 i bena og 92 i overkroppen. Han er aktiv krabat som spiser den maten vi spiser:vanlig norsk kosthold. Har vel knapt smakt på godterier, kake bare til bursdag o.l. Men han spiser godt! Og det er jeg veldig glad for.... Vi foreldre er helt normale av vekst. Men når jeg ser på morfaren er jo han 2 meter høy så det er vel der det ligger....Rart at han er så tung egentlig, veide 3750 g ved fødsel og detvar 2 uker på overtid:-)
kongsbergjenta Skrevet 2. november 2006 #9 Skrevet 2. november 2006 mitt barn er 15mnd og ser ut som han er 2år..... ingenting å bekymre seg for
Anonym bruker Skrevet 3. november 2006 #10 Skrevet 3. november 2006 Hei Ikke bekymre deg! Gutten din er sunn og frisk. Unger er veldig forskjellige i vekt, beinbygning etc. Når jeg var lita var jeg ei skikkelig kraftig jente, mens broren min som ble tilbydd samme mat var tynn og spinkel. Nå er jeg tynn og broren min god og kraftig. Jeg har alltid vært mye frisk, mens broren min alltid har blitt mye syk. Jeg tror kraftige barn er sunne, fornøyde og glade barn.
Gjest Skrevet 4. november 2006 #11 Skrevet 4. november 2006 Syntes han høres flott ut jeg! Lillegutt her i huset antar jeg at veier runt 14-15 kilo. Han spiser aldri søtt, drikker kun vann, og litt melk til måltidene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå