Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 På at jeg har lånt vekk så mye utstyr til venninner.. Som selv var hysteriske på å ikke få det i hus en mnd. før. Lånt vekk alt av bøker, softbag, vippestol osv osv. Har ikke fått igjen en ting, og er fødeklar. Litt skuffende.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 å kjære deg, jeg vet da hvordan du har det, eller, sånn ca. venter jo første selv da, men søstern min lånte bort mye, å hun har heller ikke fått noe, å nå venter hun nr to! å hun er ikke sånn som maser etter de heller, så da sitter man der å føler seg lur...
2barns mor Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 Har kommet til å tatt en ringerunde til venninnene og mint de på at de har utstyret og at du snart trenger det selv!
jentebaby i hus Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Eg skal låne en del klær av en vennine, men må si eg kvir meg litt. Skalll være kjempe flink å levere tilbake med en gang det ikke passer lengre. Skalll også passe exta godt på de.
Hemmeline Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Du er nødt til å ringe å si ifra at du trenger å få det tilbake!!! Så kjedlig at folk ikke leverer tilbake når de låner. Søsteren min lånte også ut noe utstyr, + masse hjemmestrikka klær, som hun ikke fikk tilbake nå når jeg trenger det. Kjempekjedlig, spesielt med det som er hjemmestrikket da... Vi etterlyste det, men de som hadde lånt det fant det ikke igjen desverre...GRRRR Litt frekt spør du meg og ikke ta bedre vare på ting man låner!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #6 Skrevet 1. november 2006 Jeg har sluttet å låne slike ting av venninnner. Det er så kjedelig dersom noe blir ødelagt eller borte, og de blir hysteriske... Jeg lånte en del klær av ei venninne tidligere, og da jeg var ferdig å bruke det spurte jeg om hun skulle ha det igjen. Nei, sa hun da, så jeg ga det videre. I ettertid kom hun plutselig og skulle ha det igjen!! Så mitt tips er å ikke låne bort ting. Gi det heller bort når du er ferdig med det.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #7 Skrevet 1. november 2006 vet litt hvordan du har det men med meg gjaldt det også mamma klær. hun ene hadde vist gitt bort det hun hadde lånt? hun andre ga tilbake bare noen av plaggene og de var blitt litt hull i og hun hadde ikke giddi å sydd det en gang og påsto at det var slik da hun fikk de. det var det ikke. for jeg hadde ikke gitt fra meg noe som ikke var i orden. når det gjelder utstyr har jeg ikke lånt bort så mye og det jeg har lånt bort tror jeg ike jeg vil ha igjenn for kansje det er litt slitt slik at detikke er trygt lenger. jeg mener når de ikke gidder gi igjennalt og ødelegger det så gidder ikke jeg mer heller. vet at det gamle stellebordet har fått ødelagt pute. så er ikke interesert i den lenger har igrunn kjøpt nytt. blir så oppgitt. for jeg ville aldri behandle andres ting slik og ødelegger jeg noe reparerer jeg eller erstatter det. trodde det var normalt jeg.
2barns mor Skrevet 1. november 2006 #8 Skrevet 1. november 2006 Er veldig enig med de som anbefaler å gi bort det som ikke blir brukt lenger. Jeg har gidd bort mye og solgt endel, ikke tar jeg imot brukte ting heller... ikke pga. at de er brukt, men vet om flere som har fått problemer med venninner o.l. i ettertid pga. klær som har blitt ødelagt, borte osv osv. Hvis jeg ikke har mulighet til å kjøpe selv, så ønsker jeg meg det til bursdager, jul, barselgaver e.l.
aeta mamma for første gang:) Skrevet 1. november 2006 #9 Skrevet 1. november 2006 Ikkje lett det der, men en bør nesten berre gi beskjed til dei som har lånt ting og tang. Eg har fått låne ein heil del, men var veldig skeptisk til det. Skal selvfølgelig ta godt vare på tinga, men eg har heile tida sagt at eg ikkje forventar at vennane mine skal låne meg ting. Når det gjeld heimestrikka vil eg rett og slett ikkje låne det i det heile...
*mamma_i_desember* Skrevet 2. november 2006 #10 Skrevet 2. november 2006 Hm, blir litt paff over enkelte her. Når man låner bort brukte klær, så er det da å forvente at noe blir mer slitt, og at enkelte ting går i stykker? Man kan da ikke forvente å få nye ting tilbake? Jeg "låner" bort klær, men ikke ting jeg vil ha til neste barn eller skal sende til søstre. De tingene jeg er veldig redd for beholder jeg selv, resten lånes bort. Glad om jeg får det helt tilbake, blir det utslitt så kjekt at det kom til nytte!! Mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå