Gå til innhold

Nå orker jeg ikke mer. Tror jeg tar meg en liten pause fra BIM.

Anbefalte innlegg

Bare sitter her som et null og kooper.

Var på skogtur med barna i dag, da jeg plutselig fikk skikkelige

kramper og sammentrekninger i nedre del av magen.

De snille mannlige kollegene mine sendte meg hjem, med streng beskjed om å slappe av og ta det litt rolig.

Jeg bare vasa rundt og klarte ikke ta meg til noenting som helst.

Satt meg på do for å tisse da jeg kom hjem. Det kom en ubehagelig, ekkel og velkjent plopp plopp lyd. Kikket ned i vannet og der lå det to store mørke klumper med blod.

Bare fortsetter å blø og blø. Er helt kake.

Så dette var nok desverre nok en tidlig sa. Ringte sambo med en gang og snakket lenge med han.

Tror vi nå ble litt enige om å legge prøvingen på hylla til jeg har fått hjelp/ utredning, for ingen av oss orker flere av disse følelseskarusellene.

Det blir for tungt i lengden å takle disse gedigne skuffelsene, så nå tror jeg at jeg sier takk for meg for en stund. Blir ekstra vanskelig å være her inne og lese alle innleggene også.

Legger sikkert ut en tråd til med rapport fra legen da jeg har vært der i morgen.

Ønsker fortsatt alle gravide og prøvere lykke til.

Ta godt vare på dere selv, og de dere er glade i.

Klem fra

Fortsetter under...

Sender en trøsteklem til deg jeg også..

Vet hvordan du har det.

Kan være godt å få koblet litt vekk fra dette med barn og prøving på barn, frem til dere har vært på utredning

Håper jeg ser deg her inne igjen med glad-nyheter..

Klem fra...

ånei!! hadde ikke fått med meg at du var blitt gravid engang, også leser jeg dette triste innlegget :( Jeg har ikke vært i din situasjon, men kan likevel forstå deg om jeg prøver å sette meg inn i hva du har opplevd. Håper du kommer raskt til på utredningen!

Skal tenke på deg!

Klem fra meg

Annonse

Kjære deg, snille du.

Nå ble jeg veldig lei meg. Dette fortjener du ikke. Jeg vet for lite om SA til å vite om det er det du har hatt eller om det fortsatt er håp. Vil bare at du skal vite at jeg tenker på deg og at du ikke må være redd for å rope ut dersom du trenger noen trøstende ord.

Livet kan være sinnsykt urettferdig, men ut ifra det vi har snakka om før er dette mer enn urettferdig, det er rett og slett bare kjempetrist.

Pass på deg selv og gi deg sjøl tid til å tenke, gråte og være lei deg. Ønsker deg bare det beste. Godt du har en samboer som virker som en god støttespiller.

Forstår godt at du trenger en bim-pause, er vondt å lese andres gledesutrop når man har det bedritent selv. Håper du har en lege som er god til å lytte og som får satt i gang utredningskarusellen.

Kommer til å savne deg fælt, lov at du legger ut en rapport fra legebesøket i morgen så jeg i det minste vet at du får den hjelpa du har krav på.

Det går helst godt, men omveien kan være ganske kronglete innimellom.

Klemmer til deg!

Uff så trist!!! Og jeg som ble så glad da jeg leste at du var blitt gravid igjen!!! Håpte jo så at det skulle gå bra for dere denne gangen... Hadde jo tenkt å komme etter selv slik at vi kunne trille tur sammen med Hjertebank neste sommer... :)

Lykke til videre uansett!

Hei jenter.

Takk for de gode ordene. Det hjelper godt å få litt trøst nå.

Tror legen allerede tar meg veldig på alvor.

Ringte han i sta, og vi hadde en rimelig lang prat. Han skal gjøre i stand tester osv, selv om laboratoriet er stengt. Timen min er faktisk etter hans arbeidstid.

Han ba meg ta det veldig rolig de neste dagene. Det kunne hende at det var flere befruktede egg, og at ett eller flere kom ut. Så alt håp var visst ikke ute.

Jeg har forresten krav på utredning nå. Hadde min første SA når jeg var 18(var glad for den da) og har nå hatt 3 andre. Jeg kommer til å lenke meg fast i stolen hvis han ber oss prøve en gang til først.

For dette orker jeg virkelig ikke mer av. Det er så demoraliserende og går utover alt i livene våre. Og sånn går det ikke ann å leve.

Tror jeg kryper godt under dyna nå, og begynner å lese alle Harry Potter bøkene på nytt. De tar iallefall vekk tankene.

Kommer igjennom dette også, men tror det tar litt tid.

Gir lyd fra meg igjen når jeg/ vi er tilbake.

Kommer til å savne dere gode jentene masse, så klarer nok ikke å holde meg vekke alt for lenge.

Legger igjen en rapport i morgen kveld, også er det vel bare å krysse fingrene på nytt senere.

klem fra

Annonse

Takk for sterkt og verdig innlegg. Alle har sagt alt jeg ville si, saa jeg sier bare at det var forferdelig trist for deg og din kjaere.

Litt iskalde tall fra meg likevel:

Jeg har hatt to MA i ca uke 5/6. Begge krevde altsaa utskrapning. Etter foerste var jeg ganske oedelagt i lang stund, da jeg var ganske ung, som du foerste gang. Andre gang var jeg 5aar eldre og hadde den foerste erfaringen, saa det gikk hakket bedre for meg.

Gladnyheten er at jeg har et barn paa 2,5 aar, og hun ble foedt innen et aar etter siste utskrapning.

Statistikk er bare statistikk, det er ikke virkeligheten, og da jeg fikk bloedninger i uke 5/6 i min tredje graviditet ble jeg utrolig redd, lei meg og stirret legen hardt inn i oenene og sa: "Kun den beste oppfoelgning fra naa av takk!!" og saa graat jeg heller under dyna hjemme.

Det som var en skummel og veldig belastende bloedning i tredje graviditet hopper naa rundt meg og ber om mer kjeks, pleeeease....

Saa...kroppen din er i stand til aa bli gravid, det er flott. Akkurat naa er det ikke noen troest i det hele tatt, men det er i det minste et iskaldt fakta.

Mann (eller jeg mener selvsagt kvinn) deg opp de minuttene det moetet med legen varer i morgen, og faa heller troesten du trenger et annet sted. Vaer saa sterk og tydelig du bare klarer, og la vedkommende faa vite at du kommer igjen og igjen til du er ordentlig utredet. Dette har du faktisk krav paa etter 3 SA/MA etter hva jeg er informert om. Soerg saa for at du har faatt massee troest og opppsyking foer og ikke minst etter legetimen, men vaer paa ditt sterkeste - eller spill sterk (!) om du kan - der inne, og krev paa en ordenlig maate serioes oppfoelging.

Saa, gaa og kjoep deg mengder av bamsemums eller annet som hjelper og les alle Harry Potter boeker du maatte ha innen rekkevidde.

Viser det seg at du skulle vaere gravid likevel, saa har du i hvert fall hatt en del bamsemums og ikke minst noen iherdige, smaaintense og mest sannsynligvis taaredryppende lesestunder.

God bok, og lykke til angaaende den store styrkeproeven i morgen. Tvi, tvi fra meg. Husk, iskalde fakta er ogsaa gode noen ganger, og statistikk er som sagt - nettopp bare det: noen tall, ikke livet eller virkeligheten.

Uff, lille venn, dette var trist å høre... Syns du har slitt mer enn nok nå! Livet er urettferdig som bare f....

Jeg vil sende deg en varm trøsteklem, nå må du slappe av med samboeren din og hvile deg, det trenger du nå. Skjønner at du trenger en pause herfra, håper du får den hjelpen du har krav på og at alt ordner seg til slutt.

God klem fra meg til deg!

Huffa meg......så trist dette var å høre lioevr :o( Dette fortjener du virkelig ikke!!! Godt legen tar godt vare på deg nå! Ønsker deg all lykke til videre! Kos deg masse med typen og med Harry Potter! Kom gjerne innom av og til! Stor trøsteklem til deg.

Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive det lange og fine innlegget Femina.

Det hjelper selvfølgelig masse å lese sånne ting.

Jeg kommer nok til å lenke meg fast i legestolen i morgen, og nekte å gå før han gjør noe konstruktivt.

Jeg slenger meg is enga igjen nå,

orker ikke sitte så mye, blir verre da.

Men husk at jeg virkelig setter pris på innlegget ditt.

Det gjelder også alle innleggene jeg har fått.

Dere er så utrolig supre og herlige å ha. Dere gir all den trøst, støtte og infoemasjon man trenger. Hadde gått mye verre uten støtten her inne på BIM-.

Tusen takk jenter :)

Du har sikkert lagt deg nå, og jeg håper du får slappet av og sortert litt følelser så du er klar for legetur i morra. Vil bare si at jeg har tenkt mye på deg, og syns det var veldig triste nyheter å lese i dag... En spinkel trøst er at legen ser ut til å ta deg på alvor og jeg vil tro du får GOD oppfølgiing i tiden fremover, og utredelse. Håper det kommer gode ting utav det, det er dere virkelig, virkelig, virkelig unt!!

Maaaaaange klemmer fra meg

@}----,----'----------

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...