lilli1979 - venter på ivf Skrevet 1. november 2006 #1 Del Skrevet 1. november 2006 Fikk dårlige nyheter om sambos svømmere i går og har fått beskjed om å belage oss på videre forsøk og mikroinjeksjon. Mannen skal til Dr. Purvis om to uker, men jeg orker ikke vente så lenge med å tenke på dette. Jeg har tusen spørsmål, håper dere kloke damer kan hjelpe meg å få svar på et par av dem. -problemet vårt er ikke selve svømmerne, men den væsken de svømmer i. Soldatene i seg selv er i topp form, men væsken de ligger i er altfor seig til at de klarer å komme seg i mål. Har noen erfaring med dette? Hva slags behandling tilbys? Kan vi klare det på egenhånd? Og ikke minst, hvor lang tid må vi ta høyde for at dette kan ta? -Dersom mikroinjeksjon er eneste løsning: hvordan foregår dette? Er det smertefullt? Lang ventetid? Dyrt? Hvor stor sannsynlighet er det for å lykkes? Har ca en million tanker inni hodet nå, men spør om disse tingene i første omgang jeg! Håper noen vil forbarme seg over en uvitende sjel:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6919542-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-sv%C3%B8mmetr%C3%B8bbel-og-mikroinjeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håperjo Skrevet 3. november 2006 #2 Del Skrevet 3. november 2006 Jeg vet ikke noe om væsken sæden svømmer i, for vårt problem er veldig lavt antall sædceller + svært kort levetid. Mikroinjeksjon er prøverør, men at de i steden for å legge egg og sædceller i en "kopp" sammen og la de ordne befruktningen selv, setter en sædcelle rett inn i egget - om du skjønner. Det er vanlgivis ca like lang ventetid, samme type behandling av den og egg tas ut på samme måte som ved vanlig prøverør. Hvor smertefullt det opplewves er vel personavhengig, men det kan sikkert de som har gjort det heller svare på. Spør på forum "assistert befruktning" Man må betale maks 3000, - for behandling og maks 15 000,- for medisiner og får opp til 3 forsøk for dette. Jeg ble gravid 3 ganger i løpet av knapt to år, og 3. ganglyktes jeg i å få en vellykket graviditet, på egen hånd altså. Ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6919542-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-sv%C3%B8mmetr%C3%B8bbel-og-mikroinjeksjon/#findComment-6944767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå