Gå til innhold

kan noen hjelpe...

Anbefalte innlegg

hei

jeg er student, dvs har en gutt på 2 år. har vært ute i permisjon tidligere, men da fikk jeg kun engangstønad..fordi jeg ikke hadde hatt noe jobb året, eller mnd før.

nå er situasjonen annerledes. har ringt trygdekontor, men har ikke fått noe direkte svar.

kanskje noen her inne som vet mer ..jeg er helt blank på sånt.

jeg er som sagt student, men dette året har jeg også jobbet mye (passa pp å ikke gå over taksten til lånekasse) dvs opptjent ca 100000..(98 etterellanna) men uansett da så har jeg termin på sommeren, juni/juli og jeg får ikke jobbet så mye til da. kanskje max 1500 kr i tillegg i mnd som pleieassistent fram til april. fordi jeg er i praksis pp sykehuset så tar d mye tid.

hva skjer med fødselspengene, har jeg krav på dette eller blir d engagnsstønad.

hun på trygdekontoret sa at jeg sikkert hadde krav på noe ut fra d jeg har tjent opp nå, til jul..dvs fra jul til sommer er d jo ca 6 mndr. huff grubler litt på dette. kanskje noen skjønner dette?-- tar i mot alt med stor takk:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6919520-kan-noen-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

du må jobbe kontinuerlig i 6 mnd... dva det kan ikke være mer enn 14 dager mellom hver gang du er på jobb for at det skal telle.

Eksempel: du kan jobbe f.eks. 4 mnd (med maks 14 dagers mellomrom mellom hver gang du er på jobb). Så kan du ta fri noen uker/måneder og så jobbe kontinuerlig i 2 mnd til. Da har du 6 mnd.

De 6 mnd må være innenfor 10 mnd før du går ut i permisjnon men trenger ikke være like før du går ut i perm.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6919520-kan-noen-hjelpe/#findComment-6927729
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...