Gjest Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Jeg har fått en nydelig datter som er 18 dager og hun har fått "kviser" i hele ansiktet og på hodet! Ser helt fryktelig ut! Er det melkeutslett eller noe jeg har spist..? Har selv dermatitt i ansiktet, men tror ikke dette er smittsomt. Noen som har erfaring med melkeutslett og kan si hvordan det ser ut? Når går det bort?? Og er noe jeg IKKE bør spise når jeg ammer? Håper noen kan hjelpe! Er så bekymret..
mamma`n te Kaja Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Husker ikke hva det heter, nyfødtutslett? , men er helt normalt, og går bort av seg selv etterhvert..
Gjest Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 hormon utslett (melkeutslett) ser ut som små kviser,går over når du ikke har så mye hormoner i melka
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Er nok hormonutslett ja. Jenta vår hadde det også, det så helt forferdelig ut. Men det gikk over når hun var ca 6 uker gammel.
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Hei hei! Typisk utseende på melkeutslettet er hvite nupper/kviser med røde flekker rundt. Helt normalt og kommer ofte i ansiktet. Gutten min er ti dager og har også masse slikt utslett. Det kommer og går, dvs når ansiktet er bra, så kommer det gjerne på kroppen osv. Husker ikke hvor lenge det varer, men det er helt ufarlig...
Gjest Skrevet 1. november 2006 #6 Skrevet 1. november 2006 Min lillegutt har det slik du beskriver,i går var han på 6 ukers kontrollen.Spurte legen om dette,hun sa det var melkeutslett og ikke noe jeg hadde spist.Helt ufarlig,skal ikke behandles og forsvinner av seg selv.
Gjest Skrevet 1. november 2006 #7 Skrevet 1. november 2006 Takk alle sammen for svar! Da slipper jeg å ha dårlig samvittighet og tro at jeg har gitt tulla mi noe hun ikke tåler.. Puh!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå