Gå til innhold

kan man drikke alkohol i venteperioden?

Anbefalte innlegg

hei!

jeg lurte på om noen kunne gi meg litt råd om drikking i venteperioden?

jeg har trappet ned nesten totalt med festingen siden vi planla å få barn.....har jo vært med hvis det har vært en spesiell andledning.men er så lei av at alle lurer på hvorfor jeg ikke drikker????(har pleid å drikke en del før)

jeg synes ikke det er så morsomt å fortelle hele verden at vi prøver å få barn,da vil jeg få masete spørsmål hele tiden.

det jeg lurer på er om det er skadelig med et par drinker av og til?

tror dere det vil skade det evnt fosteret?

er nesten aldri ute lenger og kommer nok til å holde meg borte fra utelivet senere også,men det er jo veldig kjedelig nå som man venter på å bli gravid da?

hva synes dere?

5pp

Fortsetter under...

Jeg tar meg et par glass vin av og til, men raker ikke rundt på fylla og drikker ikke sprit ialefall..

Er opp til enhver synes jeg, men man kan faktisk minske sjangsene for graviditet ved å drikke alkohol.Tror ikke å drikke litt vil skade et evnt. foster, ikke når det er så tidlig.. Leste en plass at foster ikke tar næring fra mamman sin før etter 6 uker.

Du må nesten bestemme selv :)

Hei! Jeg lever livet som forholdsvis vanlig til jeg ser en positiv graviditetstest. (sier jeg nå..)Har festet en del før og drukket mye da, men trapper ned nå og holder meg til vin og øl i litt mindre mengder når vi er ute.

Spør meg igjennom noen flere pp`er..hehe. Da kan det godt hende jeg har blitt avholds om det er det som skal til. :0)

Jeg har en svoger som studerer medisin og der lærer legestudentene følgende: IKKE NOE ALKOHOL FRA UNNFANGELSESDAGEN! Det har visst ikke bare med næring fra mor å gjøre, det er visst slik at når mor drikker alkohol, så kan forsteret ta skade av det. Alkohol øker faren for abort uansett når i svangerskapet en drikker.

Man bør vel derfor vurdere å droppe festing mellom EL og IKM, evt gå for alkoholfri drikke. Skylde på at en ikke føler seg helt i form eller noe? Det er jo tid for forkjølelse og iunfluensa, så kanskje vi kan si at vi tror vi brygger på noe, og dermed ikke har så lyst på alkohol?

Annonse

Så lenge man ikke har hatt problem med å bli gravid så tror jeg det beste er å leve som vanlig. På alle mulige måter: Spise, drikke, trene og leve som før... Ja, også ha sex som før,-hvis man ikke er som meg som bare gidder en gang i uka...

Hvis man sliter litt, så tror jeg at man bør prøve å være litt forsiktig med ulike ting som kan påvirke fruktbarhet/abortfaren :o)

Det er jo stress nok i seg selv å tenke på graviditet og barn hele tiden, og er man normalt fruktbar og frisk så bør man ikke gjøre ting enda vanskeligere for seg selv med å prøve å endre livsstil samtidig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...