Gå til innhold

November: 2-3 cm åpning.... er det da lenge igjen???


Lillemor-74

Anbefalte innlegg

Var hos legen i dag - og hun kunne fortelle at jeg hadde 2-3cm åpning, utflatet m.m. og var "moden". Er det noen som vet noe om hvor lang tid det kan ta før jeg føder...? Har ikke hatt noe vondt, så jeg var jo temmelig overrasket. Bare sånne kynnere som man kjenner at er der.

Oj oj dette er så spennende. Men det er jo på tida - 8 dager på overtid ;-) Da jeg kom hjem fra legen vasket jeg badet og kjøkkenet. Hvor i all verden kommer energien fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg lurer også på hvor du tar energien fra??? her har det vært stillstans i husarbeid, ikke for det... jeg har jo gjort litt, men alt for lite synes jeg selv da! Men når du er 8 dager på overtid, så skjønner jeg godt at du synes det er på tide!!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 2-3cm åpning da jeg var på overtidstime hos JM 9 dager på overtid med nr. 2. Fødte da i løpet av kvelden. Jeg hadde heller ikke hatt smerter eller noe på forhånd, så jeg tror selv jeg hadde gått rundt med åpning en stund (slimproppen gikk 3 uker tidligere). Den dagen innrømmet jeg for JM at jeg kjente et eller annet, men hadde ikke veer. Hun undersøkte meg og strippet meg, og ba meg deretter dra på sykehuset i løpet av en times tid. Og på kvelden ble som sagt prinsessa født. Hele dagen og ettermiddagen gikk imidlertid uten at noe skjedde, men sånn i 19-20-tiden begynte jeg å få rier.

 

Det at du går rundt med åpning trenger jo ikke bety at noe skjer sånn med det første, for ettersom du ikke har hatt smerter, har sikkert du også gått rundt med åpning en stund. Men 8 dager på overtid, kan du nok belage deg på at noe skjer relativt snart, iallefall, for det er jo begrenset hvor lenge du kan gå før ungen vil ut. Får håpe at husarbeidet har hatt effekt, og at fødselen starter i løpet av få timer.

 

Lykke til og Tvi-tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...