Gå til innhold

Stadige kynnere - hvor lenge igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor på en liten øy og må derfor bli hentet med redningsskøyte eller helikopter om jeg skal dra inn til sykehuset/byen utenom når rutebåten går (og den går ikke så altfor ofte). Har hatt smertefrie kynnere mer eller mindre i to døgn nå... Noen som vet hvor lang tid før fødselen dette kan oppstå? Flere uker? Ønsker å kunne dra til byen med rutebåten og i god tid før fødselen er ordentlig i gang....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

langt på vej?

Skrevet

Det med kynnere er vanskelig å si...jeg har hatt kynnere i mange uker....de har til og med kommet regelmessig i flere timer for så å gå over.... så vanskelig det der... men de sier jo at du vet når selve fødselen er i gang....så så lenge de kynnerene ikke er vonde så tror jeg ikke det er noe å bry seg om...du kan jo ringe føden på sykehuset å spørre de da for sikkerhets skyld:) lykke til i allefall

Skrevet

Jeg har gått med modnings rier i over 2uker nå. De er så sterke at jeg noen ganger lurer på om det kan være rier. Men er ikke det.

Så du kan gå ganske lenge med de kynnerene. Trist å se det, men sant.

Er det ingen på fastlandetdu kan være hos til det starter??

Omså reise litt mellom?

Skrevet

Må si meg enig med Montree87*4dagerover*, finnes ingen fasitsvar.

Jeg har gått rundt med modningssmerter i over 2 uker nå, etter at jeg var hos jordmor i går, trodde jeg det begynte å skje ting, men det gikk over etter noen timer, og i dag kjenner jeg ikke mye.

Kynnere har jeg hatt i maaaaaange uker, bare jeg beveger på meg.

Er selv i uke 39+3 nå og vil jo helst at ting skal begynne å skje, men jordmor sa at det fortsatt kan gå noen uker, er så forskjellig fra person til person.

Skrevet

Jeg er 39+5 på vei. Glemte å skrive at jeg har hatt kynnere siden ca. uke 20, da kom de når jeg var aktiv. Nå kommer de kjempeofte uansett hva jeg foretar meg...kanskje t.o.m. litt oftere når jeg sitter stille. Men jeg får nok smøre meg med tålmodighet ja:-) Takker og bukker for info:-)

Skrevet

hehe..."ta tiden til hjelp!" er beskjeden jeg får hos jordmor. Tiden hjelper meg ikke annet enn til å drive meg til vanvid ;)

Hadde vel kynnere fra uke 28 elelr noe.. men ikkemye å gjøre.

Har proppen din gått?

Sitetr fortsatt her,..tror jeg da. Hadde den gått hadde jeg blitt helt galen. Venter som en gal nå ;)

Skrevet

Ingen propp som har gått her, nei:-) Hm.... forstår godt at du er lei! Synes disse "ventedagene" går seint jeg... ikke uvanlig kanskje;-) Skal til JM i morgen, så jeg får vel spørre og grave litt da;-)

Skrevet

heisann..

har hatt masse kynnere jeg oxo,men i tillegg så har jeg ett voldsomt nedpress,har hatt det i ca 1 uke,er det noen her som kan fortelle meg hva det kommer av..er ca 36 uker på vei..

Skrevet

Du lider nok av det samme som oss andre.

Hadde nedpress og kynnere fra uke 32 (kynnerne kom litt tidligere).

Nedpress er bare ungen esom prøver å finne seg en gos stilling å ligge i. Min la seg med hode ned i den tiden,men festet seg ikke før ca uke 37/38.

Er nok helt vanlig!!!

Skrevet

okei,greit å vite...hadde nemlig første termin nå i helga som var..var med jordmor forrige uke og hun sa at hodet har festet seg godt og at han var klar,og at d bare gjensto for kroppen å bli klar..

Skrevet

Jeg har tidligere også følt nedpress (spes. rundt uke 35/36), men hodet til gutten min har ikke festet seg enda:-(

Ja,ja... det var den tålmodigheten da....:-)

Skrevet

må ikke ta sorgene på forskudd:)

har ei svigerinne som fikk unge i fjor, hodet festa seg ikke med henne før d var ca ei veke igjen..har nedpress på den måten at jeg nesten ikke klarer å gå, og har det skikkelig vondt..så går egentlig bare å venter på at d skal skje noe mer:)er mer en klar til å ta imot den lille nå:)men er ikke mer enn 3,5 uke igjen til ul termin da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...