Gå til innhold

Var hos jordmor i dag:)

Anbefalte innlegg

..Og må si jeg ble virkelig positivt overrasket..var der i litt over en time. Trodde toppen det var en halv time som var det vanlige. Det er jo kjempebra at de tar seg så god tid hos jordmor. Er det vanlig der dere også går til jordmor? Fikk jo prata kjempemye, både om ting jeg lurte på og om annen informasjon som jordmora ga. Fikk også høre hjertelyden. Det måtte jeg selv spørre om. Hun sa det var vanlig at man kanskje ikke kunne høre den så tidlig, men at vi kunne prøve hvis jeg ville. Og det var jo klart jeg hadde lyst til!! Hun fant hjertelyden med en gang:) Den var på 150, noe som hun syntes var fint. Vanlige er mellom 110 og 160. Hun sa den var høy når fosteret var i aktivitet. Og at det var vanlig at det var ganske høyt nå når det er tidlig i svangerskapet(er 14+0 i dag), fordi fosteret ikke har fått soveperioder så tidlig, de er i aktivitet hele tiden som jeg forsto ut fra henne. Det var kjempegodt og morsomt å få høre hjerteslagene:) Føler liksom at det "begynner å skje noe" nå når man får høre hjerteslag på kontrollene, og så er det ultralyd om en måned:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6918948-var-hos-jordmor-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra å høre at du hadde en fin opplevelse hos jordmor! Jeg bestilte time til min jordmor i går, og skal dit om 1,5 uke. Hun sa at det var best at jeg var hos henne før den ordinære UL. Har så langt gått til oppfølging hos gynekolog og fått UL hver gang, så føler ikke det er et "must" med å høre hjertelyden i og med at jeg har sett livet i magen, men har jo lyst til å prøve :-).

Da jeg ringte til jordmoren sa hun at hun skulle sette av 1 time, og det er siste time for dagen, så da slipper vi å stresse. Føler at spesielt på sykehuset (Riksen) så har de "dårlig tid", og får ikke bestandig tid til å prate om alt det jeg lurer på, så skal bli godt å få snakket med jordmor. Jeg begynner å glede meg til jordmor-timen nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...