Gå til innhold

Juni: hvor mye sover barna?


Mamma til Isaac og Lucas

Anbefalte innlegg

hvor mye sover barna deres? noen som har samme problemet som meg...lite soving...hele døgnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja...kan vel ikke klage på nattesøvnen...greit nok at han våkner mange ganger, men er ofte bare sutten som skal til...og det behovet har jo jeg skapt for han...! På dagen er det værre...han trenger mye søvn, men klarer bare ikke sovne når han er trøtt...! Heldigvis har han begynt å like vogna så da er det trille trille trille som gjelder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten min sov fra 20 til 05 i laaang tid. nå gjør han ikke det lenger. han startet med spise hver andre time hele døgnet.. vi måtte starte med grøt da for jeg holdt på å bli gæærn etter 2-3 uker. han lægg sæ kl 1930 ca. våkne KATTIKOMHELST... sover hele natta. hane bare sulten så han spis ofte. men når vi står opp kl7 så e vi våken 1 times tid. sover litt ilag. våken et par tima og så sover han 1-3 timer på verandaen. utover ettermiddagen er det smålurer fram til kl 1730. ingen lenger enn 30 min stort sett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å...heldig dere da...snufs...her sover vi som regel bare to lurer på ca 30 min på hele dagen. våken fra 16-17 til kl 21 og legger seg. sover da en time før han er urolig og vil ha mat. sover så til kl 24 våken sover 1 time våken sover 1 time våken :( står opp alt mellom 5 og 7 ....noen dagen kanhan faktisk sove til halv 9 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathias sover fra 20.00 - 08.00. Har har pleid å sove en lur fra 12.00 - 14.30 ca og så sove igjen fra 17.00 - 18.00.

 

Men de siste dagene har bare vært sutring, sutring og sutring hehe.. I dag fant jeg to hvite prikker der fortennene oppe skal komme, så da har jo sutringa sin forklaring også hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Charlotte er heller ikke så veldig glad i å sove! Legger seg ca kl 20 om kvelden men våkner mange ganger helt til jeg går og legger meg sammen med henne. Vet ikke helt hvor ofte hun spiser om natta, mellom 2 og 4 ganger kanskje, men da er jeg helt i ørska. Våkner mellom halv seks og halv åtte. Deretter er hun våken i ca 1,5 - 3 timer og sover 30 - 60 min resten av dagen. Blir 3 - 4 lurer i løpet av dagen, men da jobber jeg hardt for å få henne til å sovne! Hvis hun sover mindre blir hun overtrøtt og det blir hyl og skrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bortimot samme som isaac. man blir jo helt knust. fant ut her om dagen at jeg aldri mere kommer til å få en hel natt søvn.:) tungt når de holder på slik...tror jeg går på autopilot her..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he! Jo da! Får nok sove igjen, og da er det vi som har glemt hvor slitsomt det var når de var små, og går rundt og forteller alle spedbarnsmødre at de "må huske på å kose seg masse for de vokser så fort"! Og det er jo sant. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo henge meg på og fortelle om søvnmønsteret her i hus. Vi fikk en god start, snuppa vår sov natta rundt (dvs. fra kl. 22 til 08 uten mat) fra hun var 10 dager gammel, og holdt på den gode rytmen i omtrent tre måneder. Men etter dette (siste 5-6 ukene) har hun blitt mye mer urolig. Dette gjelder egentlig både dag og natt, så jeg er temmelig sikker på at det har med tenner å gjøre. Klør i gommene og virker litt utilpass. Nå legger hun seg for natta ca. kl. 21 og sover til kl. 02, får pupp, sover videre til 05, får mer pupp og sover fram til kl. 07 da hun begynner dagen for fullt. Klokken 13 sover hun en lur på ca. en time, av og til mer hvis vi går tur med vogna. Og så er det full rulle igjen fram til hun skal sove for natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...