Gå til innhold

Hvor sannsynlig er det egentlig...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor sannsynlig er det å bli gravid før mensen? Jeg er gravid og jeg mener at jeg ble gravid i eggløsningsperioden etter siste mens. Er det mulig å bli gravid før dette? I så fall hvordan kan det skje og er det farlig? Dette er veldig viktig for meg å vite. Jeg er hundre 100% sikker på at jeg ble gravid etter siste mens. Så er det en del spørsmål som har dukket opp og da begynte jeg å lure på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ikke blir gravid utenfor eggløsningsperioden. Sædcellen trenger jo et egg. Men husk på at sædcellen kan leve opptil 5 dager før el.

Skrevet

Ja det skjønner jeg jo. Det jeg lurer på er om jeg kunne blitt gravid ved forrige eggløsningsperiode? Og at denne blødningen ikke var mens. Er det sannsynlig? Og kan de se det på Ultralyd, akkurat hvor langt på vei jeg er? Det er jo stor forskjell på 5 uker og 10 uker eller hva det nå blir. Nå er jeg 5+3 i forhold til siste menstruasjon.

Skrevet

Ja, det er mulig å ha menslignende blødning selv om man er blitt gravid, men den er i tilfelle som regel litt svakere og av kortere varighet enn vanlig.

Skrevet

Er det mulig å finne ut dette på Ultralyd da?

Skrevet

Ja, det er det!

Jeg hadde en liten mistanke som deg, at siste mens ikke var siste mens, men var på innvendig UL i dag og der fikk jeg bekreftet at det var det. (at mens var mens altså;)

De ser det på str hvor langt du har kommet.

Skal du på tidlig ul da?

Lykke til=)

Skrevet

Tusen takk for alle svarene! Nå ble jeg glad:) Da trenger jeg ikke å bekymre meg for det vil vise seg uansett. Jeg skal til lege om 2 uker. Da kan jeg spørre om ul=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...