lilli1979 - venter på ivf Skrevet 1. november 2006 #1 Del Skrevet 1. november 2006 Positivt: Hun hørte på meg og var enig i at det var lurt å ta en blodprøve for å finne ut av dette her. Men som hun sa, den er jo mest sannsynlig negativ den også og da må vi lete etter andre forklaringer på min forsvunne mens. Enten stress eller hormonforstyrrelse. Hun råda meg til å kaste termometeret og EL-testene og gi oss selv 3 mnd på å bare være kjærester igjen. Ha sex når vi ønsker det, leve normalt og i det hele tatt å bruke mindre energi på babylaging enn det vi har gjort hittil. Blodprøvene blir sendt til laboratorium, fått ny time på mandag for resultatene. (det blir en lang helg vet jeg). Tanta glimrer fortsatt med sitt fravær 15 dager på overtid. Negativt: Vi gikk gjennom sambos resultater (han ga samtykke til det i går) for hun mente jeg også kunne ha godt av å høre det rett fra henne. Det viser seg at sambo har selektiv hørsel, for situasjonen er dessverre en del alvorligere enn det han oppfatta i går. Hun sa at sjansen for at vi klarer dette på egenhånd er forsvinnende liten, siden soldatene hans ikke klarer å svømme ordentlig. (det er den væsken som omgir dem som er for seig på en måte så de kommer ikke frem). Han skal på oppfølgingsprøvetime hos Purvis om to uker for å se om det kan stimuleres eller om vi bare må søke om mikroinjeksjon først som sist. Heldigvis sa hun at ut fra prøvene hans så det ut som vi hadde svært god sjanse på vellykket injeksjon siden det ikke er selve soldatene det er noe galt med, men den væsken som omgir dem. Plan: Dersom neste prøve sambo tar har samme resultat og ikke kan stimuleres, sender hun oss videre til felles utredning for å starte prosessen med mikroinjeksjon. Hun forberedte meg på at det nok vil ta både ett og to år før jeg har ett barn i armene. Med andre ord: alt er høyst usikkert. Må bare benytte sjansen til å takke alle dere flotte, omsorgsfulle, omtenksomme damene her inne! Uten dere hadde de siste dagene nok vært enda hardere. Vi kommer oss gjennom dette her på et eller annet vis, forhåpentligvis mister vi ikke så mye på veien selv om den nok blir en god del lenger enn vi skulle ønsket. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6918154-da-er-jeg-tilbake-fra-legen-ikke-s%C3%A6rlig-mye-klokere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 1. november 2006 #2 Del Skrevet 1. november 2006 Dette skal gaa saa bra saa!!! Jeg tror (uavhengig av svoemmerne til din kjaere) at raadet med aa legge EL-testene og termometeret langt vekk, hoeres lurt ut. Mange stresser seg veldig opp med det med proevinga! Har sett kjempemange par i jobben min som har blitt gravide paa egen haand med det samme de har lagt saken i hendene til de profesjonelle, og slutta aa bekymre seg for det selv lenger! Uansett, naa faar dere uansett hjelp av profesjonelle, og paa en eller annen maate, naa blir du helt sikkert gravid snart!!! Vil bare sende deg en stor varm klem og oenske deg lykke til! Len deg bakover og slapp av, kos deg masse med din kjaere, og nyt hverandre. Saa skal du se alt ordner seg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6918154-da-er-jeg-tilbake-fra-legen-ikke-s%C3%A6rlig-mye-klokere/#findComment-6918318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
zzzzz-frøken Skrevet 1. november 2006 #3 Del Skrevet 1. november 2006 Dette ordner seg lilli!!!! Ja så må dere kanskje gjennom en mikroinjeksjon eller to, men dere blir foreldre en dag! Har du vært inne på ass. befruktning siden (det har jo så klart nysgjerrige jeg vært) og det er mange positive historier der inne!!! Dessuten var det jo veldig bra at det ikke var svømmmerne i seg selv som var problematiske, men "bare" svømmevesken! DET er jo mye letter å gjøre noe med den situasjonen, enn om svoldatene var udugelige. Skjønner godta at det oppleves som sjokkartet at man plutselig trenger profesjonell babylagingshjelp, MEN når denne følelsen har lagt seg, er jeg helt sikker på at dere kommer til å lykkes med ass.befr! Med mindre dere blir gravide på egenhånd før den tid Dette ordner ordner seg lilli - kjempeklem til deg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6918154-da-er-jeg-tilbake-fra-legen-ikke-s%C3%A6rlig-mye-klokere/#findComment-6918497 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. november 2006 #4 Del Skrevet 1. november 2006 Jeg tror også at det beste er å legge bort tankene en stund og kanskje prøve å okkupere tiden med andre positive ting så dere ikke tenker på å bli gravide hele tiden. Jeg og mannen fikk også vite at vi ikke kom til å få barn på egenhånd,at vi måtte ha mikroinjeksjon for svømmera hans svømte heller dårlig.... Så begynte vi med utredning og ble meldt opp til forsøk på rikshospitalet. Men så uteble mensen og jammen hadde jeg ikke blitt gravid på natur metoden :-) I dag er jeg gravid med nr to!!! Så, ikke mist håpet alt er mulig på den ene eller andre måten. Lykke til :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6918154-da-er-jeg-tilbake-fra-legen-ikke-s%C3%A6rlig-mye-klokere/#findComment-6919838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. november 2006 #5 Del Skrevet 1. november 2006 Huff... ikke akkurat det man har lyst å høre hos legen nei... Men jeg krysser fingrene for dere likevel! Kanskje skjer det et lite under?? Jeg har i alle fall belaget meg på at tanta ikke kommer på en stund. Dersom den ikke kommer etterhvert skal jeg dra til legen igjen og få sjekket ut litt mer... Blir vel ikke gravid hvis den dumme tanta uteblir?? LYKKE TIL VIDERE!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6918154-da-er-jeg-tilbake-fra-legen-ikke-s%C3%A6rlig-mye-klokere/#findComment-6919933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå