Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Har et par spørsmål, som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Hvor kjenner dere mest liv? Sparker det øverst,nederst eller på midten? Flere steder samtidig? Hvor kjenner du hikkingen? Jeg skal snart på ul for å sjekke leiet, da babyen har ligget på tvers frem til nå+ legen ikke kunne finne ut hvor hodet var, for en uke siden. Er rimelig sikker på at bayen har lagt seg ned nå, men vet ikke hvilken vei. Har en følelse av at det er seteleie. Kjenner mest liv nederst i magen. Ofte helt ut i hoftebenet og noen ganger på begge sider samtidig. Sparkene kommer sjelden over navelhøyde. Øverst kjenner jeg kun press opp mot ribbenet, fra det som enten er hodet eller rumpen. HIkkingen kjenner jeg nede, litt ut mot siden.Klarer liksom ikke kjenne hva som er hva. Er det tegn på sete eller hodeleie? Hvis det skulle vise seg å være seteleie, vil de prøve vending uansett da? Hvis en skal føde i sete vil det foregå på samme måte som vanlig fødsel eller krever det mer overvåking? Fødte veldig raskt med førstemann (2 timer). Er derfor livredd for at jeg ikke vil rekke sykehuset denne gang, da vi har 40min kjøring. Er det da farlig hvis babyen min ligger i sete? (Om den kommer for fort, mener jeg). Vil de i tilfelle ta keisersnitt eller sette i gang fødselen, slik at jeg er på sykehuset hele tiden? Satser på at det ikke blir en aktuell problemstilling, men tenker veldig mye på dette om dagen. Håper bare inderlig ul viser en baby med hodet nede i bekkenet!!
Prins&Prinsessa Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Ei venninne av meg skulle ta ks pga at den lille lå med rumpa ned. men samme dag som ks snudde unge nseg og hun kunne føde normalt. Håper det skjer for deg også! De er ikke helt til å stole på de små i magen,så ligger kanskje med hode ned
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå