bobby - nr 2 i juli Skrevet 1. november 2006 #1 Skrevet 1. november 2006 Når man har født/på føden? Mener jordmor sa det en gang. Får man i så fall med seg en kopi? Tenkte det var kjekt å ha helsekortet, eller en kopi, til en eventuell neste graviditet.
¤mamma¤ Skrevet 1. november 2006 #2 Skrevet 1. november 2006 Tror man får beholde den øverste delen selv....mener ganske bestemt jeg fikk se min søster sitt helsekort etter fødslene hennes...
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #3 Skrevet 1. november 2006 du får selvfølgelig kopi hvis det er praksis at helsekortet blir igjen i arkivet - du kan få kopi av hele journalen din om du vil :-)
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #4 Skrevet 1. november 2006 Første gangen jeg fødte fikk jeg ikke med meg kortet, men andre gangen fikk jeg med meg den ene delen. Tror du skal ha det med deg hjem. Synes det er greit å ha det nå - samnneligne litt.
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 1. november 2006 #5 Skrevet 1. november 2006 Ja, du gir dem helsekortet når du blir skrevet inn ved fødsel, og etter det legger de det i journalen din. Jeg gikk inn i ettertid (glemte det mens jeg lå på barsel) og fikk kopi av både helsekortet og et eller annet skjema der de skriver ned masse om selve fødselen. (Jeg husker ikke hva det heter, men du skjønner nok hva jeg mener etter at du har født. Det kom en jordmor og snakket med meg om alt som hadde skjedd under fødselen dagen etter, og da leste hun fra det skjemaet...) Det er kjempegøy å ha i ettertid, for man klarer ikke huske alt :-)
Gjest Skrevet 1. november 2006 #6 Skrevet 1. november 2006 Jeg satt senest i går og kikka på skjemaet fra forrige gang, så du får beholde dette selv. Det er jo flere sider på dette, så originalen er din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå