minni;o) Skrevet 1. november 2006 #1 Del Skrevet 1. november 2006 Ska til samtale på sykehuset om en 14dagers tid og har ikke bestemt meg. Saken e den at: Forrige fødsel vart ett reint hælvete. Jenta mi satt fast og eg fikk aldri press rie. Etter MANGE tima i aktiv fødsel bestem di seg førr å ta i fra meg alt av smertelindring. Eg mått bære ta i og dæm bynt å slit ho ut med sugekopp.(Det va HELT førr jævli) Etter 11minutt og ingen framgang.. kun en sugekopp som slapp gang på gang.. prøvd dæm ned tang. Holdt på i 6min med tang før di fikk jenta mi ut. Og dæm SLEIT ho ut!!! Ho hadd vell kunn 2 på første apgar score,og det va kunn poeng førr hjerteslag. Og vart lagt rett i kuvøsa. Og dær vart ho di neste 3dagan på full tid. Jordmora va sekker på av vi kom til å bi sendt videre og sa at det va flaks at ho ikke fikk hjerneskada!!!! Og i jornaln min skreiv ho at eg følt trang til å press sjøl om at eg presisert gang på gang at eg IKKE gjor det:( trur det va førr å dekk opp førr seg sjøl... Skjønn ikke koførr dæm kun ha avslutta og tadd keisersnitt istede. Føl at det vart gjort FEIL! Og barsel tia etter vart plaga med MYE angst og depresjon:( mått gå på medisin.. Og no lur eg på, ska eg gå førr keisersnitt den hær gangen? Føl jo ikke at man kan stol på dæm. Og kansje har eg ikke evnen til å få press rie. Plages med angst og depresjon enno,men mildt. Men KJÆMPE redd førr at det ska bi som sist. Det va værken bra førr meg eller babyen vårres! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6917213-huff-v%C3%A6ldig-langt-men-treng-virkelig-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november 2006 #2 Del Skrevet 1. november 2006 Hadde selv en helt grusom første fødsel og ønsket derfor keisersnitt når jeg ventet nummer 2. Var til samtale om det, men som vanlig snakket de meg fra det da det var så mye om og men med keisersnitt. Det var best å føde på normalt vis. Fikk også høre at jordmor hadde overdrevet kraftig under min første fødsel og at jeg egentlig ikke burde ha fått den opplevelsen. Jeg var likevel ikke trygg, men våget ikke å si dem i mot og gikk for vaginal fødsel, som gikk helt fint! Nå har jeg født 3 ganger vaginalt, de 2 siste kom som noen skudd, men er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Kunne veldig godt tenke meg keisersnitt denne gang, men så er jeg verdens mest rastløse og skal jeg da føle meg uggen, ligge lengre på sykehuset, ha smerter i sår og slikt. Må si det er tusen tanker som spinner rundt i hodet på meg om akkurat den biten! I ditt tilfelle synes jeg virkelig at du skal sette deg ned å skrive ned alle tankene du har rundt din første fødsel og la de får vite alt som du har gjennomgått. Om du går får vaginal fødsel og det skulle bli problemer så får du bare forlange at de ikke bruker særlig lang tid på å ta ungen med keisersnitt. Det skal tross alt være en flott opplevelse å bli mamma!! Vet ikke om dette hjalp deg noe særlig, men det er uansett du som må ta den siste avgjørelsen, det er din kropp og ditt liv! Stå på og lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6917213-huff-v%C3%A6ldig-langt-men-treng-virkelig-r%C3%A5d/#findComment-6917575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Desperat 3 gangs fødende Skrevet 1. november 2006 #3 Del Skrevet 1. november 2006 Synes du skal se hvordan samtalen med sykehuset går. Kanskje ks er det beste for deg denne gangen. Men det kan jo være at du og sykehuset kan komme frem til en ordning med det de kaller "prøve-fødsel". Dvs at du blir igangsatt noe før termin. Får løfte om epidural etc. eller hva du ønsker, og at du har mulighet til å få ks om du kjenner at du ikke klarer å gjennomføre en vaginal fødsel. Men dette må du selv kjenne på, du må stå på for å få det slik du føler er riktig. Det er din kropp og din baby som skal fødes. Ikke la deg presse til noe du ikke er komfortabel med. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6917213-huff-v%C3%A6ldig-langt-men-treng-virkelig-r%C3%A5d/#findComment-6917585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamman til Hedda & Hanna Skrevet 1. november 2006 #4 Del Skrevet 1. november 2006 Hei minni:) Uff du har ikke hatt det lett.. Jeg føler meg deg, for selv har jeg hatt en slit situasjon første gang jeg fikk min datter for 41/2 år siden.. Men min angst og tvangstanker kom ikke før etter at hun var blitt ett år.. Og det var rett å slett dødangst pga det å nesten miste noen.. Selv hadde jeg en tøff fødsel med min datter, hun hadde også lav apagar, den var 3 om jeg ikke husker helt feil. Hun var som døfødt, men det gikk bra, og de bare pga at legene skulle ha et normalt forløp noe det ikke var før jeg sa selv i fra til legen at hjerteslagene på min datter var for lav.. Da fikk han panikk og de dro meg i senge opp på akkutt rommet, og ble lagt rett i narkose.. Mens min kjære mann måtte sitte igjen alene på venterommet på føden, uten å vite hva som skjedde.. Selv nå blir jeg fulgt opp av sykehuset pga fødelsangst, jeg er redd for tanken på å føde, og det gjør alt der for at jeg skal føle meg trygg.. Selv har jeg vært bestemt hele tiden på keisersnitt, denne gangen, men nå vet jeg ikke.. For denne gangen er deg JEG som Bestemmer alt, å går ikke ting som det skal nå blir jeg lagt rett til oprerasjonsbordet, men det er jeg som bestemmer denne gangen.. Syntes du skal kontakte sykehuset ditt å høre om de har sånne samtaler der alene med deg, slik at du kan føle deg trygg, de gjør alt for at jeg skal føle meg det nå.. Hos oss i østfold heter det morgenrøden, og de hjelper alle de som trenger det, eller har vært igjenom en slik traumatisk opplevelse.. Du trenger virkelig noen å snakke med, snakk med din jordmor om det eventuelt.. Selv skal jeg på et slikt møte, og jeg skal bestille keisersnitte, bare for å ha det som noe trygt i bakhånd, men det er ingen som sier at du kan ombestemme deg.. På mine gravid papirer er det krysset av på psykisk sykdom, selv om jeg ikke har hatt et eneste angstanfall på snart 3 år, så står det pga at de vil passe litt mer på også etter fødsel.. Jeg gikk selv på lykke pillen seroxat, i 6 mnd.. Men jeg kjenner ikke deg og hvordan du har det, men det eneste er at du trenger noen til å hjelpe deg litt igjennom ting, for det er veldig viktig at du skal føle deg trygg hvis du skal prøve igjen.. Men jeg ønsker deg virkelig lykke til, det svaret her ble litt langt, men jeg kjente meg sånn igjen.. klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6917213-huff-v%C3%A6ldig-langt-men-treng-virkelig-r%C3%A5d/#findComment-6917807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni;o) Skrevet 1. november 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 1. november 2006 Hei igjen! Var til samtale etter 1fødsel. Og da va det snakk om både epidural og keisersnitt etter 6timer i aktiv fødsel eller nå sånt. Men lur bære på om det e værd det.... Vess det sku no end i keisersnitt uansett. Men må eg,så må eg jo.Men e så usikker på ka som bi det rætte valget førr meg. Det psykiske og tia etter en fødsel spæll også mye inn i valget mitt,og sku eg kun ha tadd hensyn til det og ikke ongen....har eg garantert valgt keisersnitt!!! Ikke enkelt det hær... Ka e en prøve fødsel? har aldri hørt om det før. Har du fådd det nån gang? Hør at det e mye værre å bi satt igang,enn at det bynn naturlig. Takk førr supre svar:) godt å ha nån å snakk med. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6917213-huff-v%C3%A6ldig-langt-men-treng-virkelig-r%C3%A5d/#findComment-6917899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minni;o) Skrevet 4. november 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 4. november 2006 blir vældi gla for flere svar og innspill:-) men takker vældi for di jeg har fått... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6917213-huff-v%C3%A6ldig-langt-men-treng-virkelig-r%C3%A5d/#findComment-6956503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå